hjemmenetværk på lokalnetværk?
Fra : Søren Hanghøj

Dato : 11-08-03 17:19

Hej gruppe

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber at der er nogle herinde der kan
hjælpe mig med.
Jeg bor i en andelsforening, hvor vi har fælles internet via et
lokalnetværk. Beborenes computere er alle tilsluttet er HP procurve 2524
switch nede i vores kælder.
Da jeg lige har anskaffet mig en bærbar, vil jeg gerne have min stationære
og bærbare til at kunne se hinanden fuldt, dvs alle drev og mapper. Jeg er
af gode grunde ikke interesseret i at de andre på netværket har adgang til
mine computere.
På min stationære er der instaleret to netkort den ene bruges til internet
den anden til den bærbare.
Begge computere kører XP.
Lige nu har jeg kørt XP´s guiden netværk, og på denne måde har jeg fået
forbindelse til internettet på begge computere.
Hver af de to computere har også et delt bibliotek, så jeg kan overføre
filer. jeg syntes ikke at det virker rigtigt, da windows tit melder fejl når
jeg åbner de delte mapper.
håber at der er nogen der kan hjælpe
mv
Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-03 17:54

"Søren Hanghøj" <soeren.hanghoej@kabelnettet.fjerndette.dk> wrote:

> [...]

>af gode grunde ikke interesseret i at de andre på netværket har adgang til

Jeg vil foreslå du køber en bredbåndsrouter (med 4 ports switch) til
omkring 450,-.

På den måde kan du isolere dit eget lille intranet fra resten af
boligforeningens lokalnet. Det kan selvfølgelig bringes til at fungere
med dit nuværende opset, men bredbåndsrounteren er enklere og mere
fremtidssikret. Jeg mener når du snart køber tredje og fjerde computer

Ska' det være rigtig fint ka' det endda være en router med indbygget
trådløst accesspoint, det koster en smule mere, men så slipper du for
kablet når du arbejder med den bærbare.

<mlr>

Fra : Nicolaj Eie

Dato : 11-08-03 18:42

>Da jeg lige har anskaffet mig en bærbar, vil jeg gerne >have min stationære
og bærbare ............. .

Du kan købe en "UNEX switch" hos TDC ADSL for omkring 800,00 kroner (
faktura ) - der er plads til 4 computere ! !

Med venlig hilsen / yours sincerely

# Nicolaj Eie #

---

Fra : jens

Dato : 11-08-03 22:56

"Nicolaj Eie" <eie@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan købe en "UNEX switch" hos TDC ADSL for omkring 800,00 kroner (
> faktura ) - der er plads til 4 computere ! !

Hold nu med den faktura...., switche koster 170 - 300, eller er for dyre til
hjemmenet.

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 11-08-03 22:58

"Søren Hanghøj" <soeren.hanghoej@kabelnettet.fjerndette.dk> skrev i en

> håber at der er nogen der kan hjælpe

Forslaget med en lille router er den bedste løsning.....
Hvis du skal have mere end 2 maskiner, og har mere end laveste hastighed, så
find en router som ikke kun opfylder "billigst" kriteriet.....

Mvh Jens