Åben for en port i netværket
Fra : Thomas

Dato : 09-08-03 10:25

Hej,

Jeg forsøger at åben for port 4662 i mit netværk, men af en eller anden
grund uden held.

Mit netværk ser ud som følger: Cisco 677 --> D-link 804 --> Linksys wireless
acesspoint -- > computer.

Jeg har forsøgt med at opsætte en portforwarding i D-link'en til det
IP-nummer jeg kan computeren har (via en ipconfig)... det hjælper ikke.

Så har jeg - også uden held - forsøgt med en portforwarding i D-link'en til
Linksys'en (IP nummer som opsat i linksys configurationen). I linksys'en har
jeg så efterfølgende lavet en portforward til computerens IP nummer.

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak
Thomas

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 09-08-03 10:31

"Thomas" <saasd@wewe.uk> wrote in message news:%53Za.48652$Kb2.2092813@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Linksys'en (IP nummer som opsat i linksys configurationen). I linksys'en har
> jeg så efterfølgende lavet en portforward til computerens IP nummer.

Du har ikke nævnt 677'eren... du har forwardet i den? Hvis du præmert roder i D-linken, kunne du måske med fordele forwarde al udefrakommende trafik til den (i 677'eren) og så fordele det derfra..

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Thomas

Dato : 09-08-03 11:07

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message

Du har ikke nævnt 677'eren... du har forwardet i den? Hvis du præmert roder
i D-linken, kunne du måske med fordele forwarde al udefrakommende trafik til
den (i 677'eren) og så fordele det derfra..

Jeg troede egentlig, at 677'erne pr. automatik sendte alt trafik videre i
netværket... derfor har jeg slet ikke beskæftiget mig med den. Vil det sige,
at den skal opsættes inden jeg roder videre med D-link'en?

Thomas

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 09-08-03 15:15

>Jeg troede egentlig, at 677'erne pr. automatik sendte alt trafik videre i
>netværket... derfor har jeg slet ikke beskæftiget mig med den. Vil det sige,
>at den skal opsættes inden jeg roder videre med D-link'en?
[...]

Jeg ved ikke med WOL, men hos CC er der ikke oprettet nogle forwards,
som standard.

Prøv at logge ind på routeren vha. telnet og lav en "sh nat" .... den
vil vise hvilke forwards der er oprettet....

Du kan evt. smide et dump af dem i gruppen?

Henrik

Fra : Thomas

Dato : 10-08-03 21:15

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> wrote in message
> [...]
> vil vise hvilke forwards der er oprettet....
>
> Du kan evt. smide et dump af dem i gruppen?

Meget gerne - men kan du evt. uddybe brugen af telnet - jeg får en "invalid
command" retur.

Thomas

Fra : Lars Hessellund

Dato : 09-08-03 14:46

"Thomas" <saasd@wewe.uk> wrote in message

[klip]

> Mit netværk ser ud som følger: Cisco 677 --> D-link 804 --> Linksys
wireless
> acesspoint -- > computer.

Hvorfor to routere? Det gør da kun tingene mere komplicerede... Hvad med den
Linksys wireless, er den ikke også med indbygget router? Eller er det kun et
AP?

[klip]

Og så er det forøvrigt ret fornuftigt det Stig siger længere nede i tråden.

Mvh.
Lars Hessellund - svarer altid på egne vegne....

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 10-08-03 19:49

"Lars Hessellund" <noone@REMOVEwebspeed.dk> wrote in message news:3f34fafa$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Linksys wireless, er den ikke også med indbygget router? Eller er det kun et

Jeg grunden til at der er 2 routere, er at Cisco 677 har et atm interface ;) - Jeg havde personligt sprunet D-linken over, men den er dog en del nemmere at konfigurere i end 677'eren hvis man ikke lige er til små Cisco routere.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Thomas

Dato : 10-08-03 21:16

> [...]
;) - Jeg havde personligt sprunet D-linken over,
> men den er dog en del nemmere at konfigurere i end 677'eren hvis man ikke

Enig - jeg vil meget hellere arbejde med D-linken end 677'eren.

D-linken er i øvrigt et krav fra min arbejdsplads, da jeg har en firma-PC
med direkte adgang til firmanetværket.

På trods af de gode svar på min spørgsmål er jeg desværre ikke kommet videre
i arbejdet på at åbne port 4662. Hvis det kræver en konfiguration af
677'eren er det måske desværre uden for mine tekniske evner.... se mit svar
til Henrik Koksby.

Thomas