De første 10 min intet internet ???
Fra : Niels Solskin

Dato : 08-08-03 22:17

Hej NG

Jeg har en D-link 604, som egentlig virker fint....

Men når jeg tænder computeren, så går der ofte 10 min før jeg kan komme
på internettet og ofte først efter en genstart.............

Nogen ideer ????

Tak for hjælpen

Niels

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-08-03 22:25

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote:

>Jeg har en D-link 604, som egentlig virker fint....

Lyder nu ikke fint i mine ører

Men du har da ret, problemet ligger sikker i computeren. Men jeg vil
alligevel gerne ha' dine WAN og LAN indstillinger.

>Men når jeg tænder computeren, så går der ofte 10 min før jeg kan komme
>på internettet og ofte først efter en genstart.............

Hva' er det der sker de 10 minutter ?!

F.eks hvad fortæller IPCONFIG /ALL når maskinen ikke ka' komme på, og
hva' fortæller den når du er på ?!?! Og specielt hva er forskellen
?!?!

<mlr>

Fra : Niels Solskin

Dato : 08-08-03 22:57

> Men du har da ret, problemet ligger sikker i computeren. Men jeg vil
> alligevel gerne ha' dine WAN og LAN indstillinger.
LAN:

LAN IP Address
DHCP Server Enabled IP Pool Starting Address
IP Pool Ending Address 100
Domain Name 199

Wan:

Ikke noget forudfyldt

> Hva' er det der sker de 10 minutter ?!

Routeren lyser i lampen fra router til pc, men ikke fra kabelmodem til
router
og activity på modemet lyser heller ikke....

Så går der ca. 10 min, nogen bare 3 min, så kan jeg se, at de to lamper
lyser,
så kan jeg genstarte og så kan jeg komme på internettet

> F.eks hvad fortæller IPCONFIG /ALL Hvad betyder det ??? og hvor ser jeg det henne ?

Tak for din hjælp...jeg ved ikke særlig meget om netværk....

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-08-03 23:14

> [...]

>Så går der ca. 10 min, nogen bare 3 min, så kan jeg se, at de to lamper
>lyser, så kan jeg genstarte og så kan jeg komme på internettet

Lyder betænkeligt som om du slukker for alt, dvs kabelmodem, router og
PC ?!?!

Normalt lader man kabelmodem og router være tændt konstant, og nøjes
med at slukke/tænde PC'en.

Hvis du absolut vil spare på strømmen og lukke for det hele om natten,
må du ikke tænde PC'en før Kabelmodem og router er klar, dvs når
lamperne lyser i dem. Ellers bli'r PC'en forvirret...

- - -

IPCONFIG er et komandolinie program der fortæller om dit
netværksopsætning. Går du ud i en kommando linie og skriver:

IPCONFIG /ALL

vil den fortælle dig en hel del om IP-adresser, og det er formentlig
det der driller dig.

Hvis ikke PC'en kan 'se' routeren idet den tændes, får den ingen
IP-adresse. Og så vil den ikke på nettet

<mlr>

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-08-03 09:16

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> wrote in message

> Men når jeg tænder computeren, så går der ofte 10 min før jeg kan komme
> på internettet og ofte først efter en genstart.............
>
> Nogen ideer ????

Det tager ca 10 min for et modem at "train'e" som man kalder det.
Lad være med at slukke modem og router, men lad disse være tændt konstant.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Dennis Lauridsen

Dato : 09-08-03 10:35

Hej

hvis du går ind på din router og trykker på status knappen er der så hul
igennem dvs. at du kan se din ip og oppe tid osv.
Hvilken forb. har du ????? Kabelmodem isåfald lyser online lampen + recive
og send lamperne går ud fra det er motorola 4200 modem.

dennis

dennis

Fra : Niels Solskin

Dato : 10-08-03 13:56

Hej Dennis

Det er et Motorola 4100, men det lyser i alle knapperne på nær
activity, og når der å er gået de der ca. 10 min, så lyser
activityknappen og Wan, på routeren, og så ved jeg, at nu kan jeg komme
på internettet.

Niels

"