attachment i mail???
Fra : thohei@yahoo.com

Dato : 07-08-03 18:30

Har ikke brugt Mail så længe, og er rigtig glad for det, bortset fra en
ting jeg ikke forstår.

Når jeg modtager en mail med et attachment, fx billede, og åbner mailen
ser jeg billede i en lille version inde i selve mailen. Fint nok. Men
der er ingen steder jeg kan klikke og downloade billede i fuld størelse.
Hvis jeg klikker på billedet bliver det noget større, men hvis jeg
downloader denne version er det stadig ikke så stort som originalen. Er
der ikke en anden måde at få adgang til sine attachments på.

På forhånd tak for al hjælp.
Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-08-03 18:46

<thohei@yahoo.com> wrote:

> [...]
> downloader denne version er det stadig ikke så stort som originalen. Er
> der ikke en anden måde at få adgang til sine attachments på.

Billedet skal have samme størrelse som originalen. Mail gør ikke
vedhæftede filer mindre. Er du sikker på, at det ikke er samme
størrelse. Hvis billedet er sendt fra iPhoto, vil iPhoto skalere
billedet ned, så det er mindre at sende med e-mail. Der er vel ikke sket
noget i den stil?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas

Dato : 07-08-03 19:14

Er du sikker på, at det ikke er samme
> størrelse. Hvis billedet er sendt fra iPhoto, vil iPhoto skalere
> billedet ned, så det er mindre at sende med e-mail. Der er vel ikke
> sket noget i den stil?

Øhh, du har nok ret. Problemet er at jeg først klikkede på billedet, så
kom det frem i preview og derefter lavede jeg 'save as'. Det duer ikke,
så bliver det alt for småt.

Men ctrl mens man klikker på billede og derefter save attachment duer -
så får det fuld størrelse.

Tak for hjælpen,
Thomas