ICQ Phone test
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-04-01 12:03

Hej

Vi har før haft det op at vende med problemer med NetMeeting, WebPhone osv.,
fordi programmerne skulle have åbnet en lang række porte.

ICQPhone er heriblandt blevet indblandet, da det ikke er dokumenteret hvilke
porte den kører på.

Nu har jeg fået afluret at den laver en forbindelse på port 18199. Men er
der andre som har mulighed for at teste dette?

--
Bjarke Andersen

Fra : Cortina

Dato : 16-05-01 12:50

"Bjarke Andersen" skrev d. 04-04-01 12:03 dette indlæg :
> [...]
>
> Nu har jeg fået afluret at den laver en forbindelse på port 18199. Men er
> der andre som har mulighed for at teste dette?

Hvordan har du fundet ud af det??

Og har du fået det til at du?

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-05-01 08:55

"Cortina" <Cortina.news@kandu.dk> wrote in message
> Hvordan har du fundet ud af det??

Ved simpel netstat kommando, medens programmet dialer en gut, samt ved at
prøve at holde en kommunikation. Det er sikkert ikke alle porte, programmet
initerer på, og den anvender sikkert i sidste ende H.323 som jo ikke er
NATbar.

> Og har du fået det til at du?

Nopes, jeg sidder desværre bag routere, hvor jeg ik' lige kan ændre tingene
og ellers bag linjer uden router. Men jeg vil evt. prøve at aflure flere
porte ved på linjerne uden router.

--
Bjarke Andersen