prise ved opgradering?
Fra : Dxl

Dato : 04-04-01 11:52

Hey..
Jeg har bestilt en 512/128 N2 ved TDC for ca 14 dage siden.. (den gang det
var gratis oprettelse) men hvis jeg nu vil ha opgraderet til en 1024/256
kommer det så til at koste noget i oprettelse? eller er der et gebyr?
Hvor lang tid tager det at få sin linje opgraderet?

Mvh Dxl

Fra : Simon Skals

Dato : 04-04-01 11:56

It seems Dxl wrote:
> [...]
>kommer det så til at koste noget i oprettelse? eller er der et gebyr?
>Hvor lang tid tager det at få sin linje opgraderet?

Hvad sagde TDK, da du ringede og spurgte dem ad?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-04-01 12:39

On 04 apr 2001 Simon Skals uttered some barely human sounds which I was
able to translate into <slrn9clve8.ha3.spam@www.gid.dk>:

>Hvad sagde TDK, da du ringede og spurgte dem ad?

Jeg tror, de sagde:
"Det ved vi ikke, men prøv at spørge i dk.edb.internet-udbydere.xdsl"

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 04-04-01 13:02

On Wed, 4 Apr 2001 10:56:08 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Hvad sagde TDK, da du ringede og spurgte dem ad?

Altså ved du hvad, hvis du tænker på dem på 80808031, så siger de så
meget forskelligt. Til mig sagde de f.eks.:

21.2 kl. 10.00 "Din central er klar til NetExpress"
21.2 kl. 11.00 "Din central er klar til NetExpress den 7.3"
7.3 "Din central er klar til NetExpress den 20.3"
20.3 "Din central er klar til NetExpress, men vil du nu ikke alligevel
hellere ha' Pro@ccess?, er du nu også helt sikker på, at du ikke vil
have Pro@ccess?, Sikker? Nå, OK så kom da med din bestilling - du får
en bekræftelse inden 14 dage."
30.3 "Ja, vi har modtaget din bestilling, men din central er slet slet
ikke klar, det er derfor du ikke har fået bekræftelsen."

Når man dertil føjer, at deres hjemmesider som regel siger det
modsatte af hvad man får at vide på tlf. - ifølge www.tele.dk var min
central klar den 22.2, 7.3, 8.3, 20.3, 30.3 samt i dag. Ifølge
www.opasia.dk var den i hvert fald klar 20.3, 30.3 og i dag.

Det giver altså lidt en fornemmelse af, at de ikke altid selv ved,
hvad de skal sige, og så kan man da godt få lyst til at høre en anden
mening, ikke?
--
Lars Jørgen Helbo <helbo@bigfoot.com>
http://mrohs-helbo.homepage.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 05-04-01 16:07

It seems Lars Jørgen Helbo wrote:
>Det giver altså lidt en fornemmelse af, at de ikke altid selv ved,
>hvad de skal sige, og så kan man da godt få lyst til at høre en anden
>mening, ikke?

Jo, og så kan man skrive "Hvad siger I om det her? Jeg ringede til
TDC, og der kunne jeg ikke få noget klart svar."

Til gengæld er det ren og skær dovenskab, når folk stiller spørgsmål a
la "hvad koster produkt XYZ" eller "kan man få ditten-datten hos
udbyder Mumle-Mumle" uden selv at have undersøgt tingene først.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-04-01 18:11

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:

>Hvad sagde TDK, da du ringede og spurgte dem ad?

Bare et gæt:
"Vil du købe nogle kassettebånd?"

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 04-04-01 21:14

On Wed, 04 Apr 2001 19:10:36 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>"Vil du købe nogle kassettebånd?"

Hvad med videobånd?

Daniel Stjernholm aka Skumling - skumling@skumlenet.dk

Fra : Torben Jensen

Dato : 04-04-01 12:31

"Dxl" <dxl@quake.dk> wrote in message
> [...]
> kommer det så til at koste noget i oprettelse? eller er der et gebyr?
> Hvor lang tid tager det at få sin linje opgraderet?

Hmm, da jeg ringede derind for at høre hvad det ville koste at opgradere og
nedgradere...
forklarede den venlige bredbåndsbandit mig at det foreløbigt ikke ville
koste mig noget, men at der nok ville komme et gebyr på 50kr på.

Torben
--------------------------------
"All your base are belong to us!"

Fra : Egon Jensen

Dato : 04-04-01 17:04

"Dxl" <dxl@quake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer det så til at koste noget i oprettelse? eller er der et gebyr?
> Hvor lang tid tager det at få sin linje opgraderet?

Jeg ringede ind og spurgte hvad det ville koste at opgradere min forbindelse
som jeg ikke har fået installeret endnu, men som jeg har fået bekræftigelse
og installationsdato på.
Svaret var at jeg så ville komme bag i køen hvis jeg ville opgradere.
Det han foreslog var at vente på at min 512/128 blev installeret, og når den
så var kørende kunne jeg ringe ind og opgradere, da opgraderingen er noget
de klarer fra centralen.
Prisen kunne han ikke lige sige mig noget om, men mente det ville koste
1 månedspris.

Fatter dog stadig ikke at man kommer bag i køen....men TDC og logik passer
ikke rigtig sammen
Man skulle jo mene man bare lige kunne hive ordren frem, rette et par tal,
og så var den linie opgraderet.

Egon Jensen <egon@jernmanden.dk>

Fra : Christen Stephansen

Dato : 04-04-01 20:32

Nu ved du jo ikke hvordan ordresystemet fungerer.

Men faktisk skulle det kunne lade sig gøre.

/Christen Stephansen

Fra : Rea721

Dato : 04-04-01 23:06

"Egon Jensen" <Dr@Cool.dk> skrev

-snip-
> Prisen kunne han ikke lige sige mig noget om, men mente det ville koste
> 1 månedspris.

Kan kun tilslutte mig Torben Jensen's svar...fik det samme på mail i dag fra
Mitzi Søgaard , Hotline:

Citat
***
Det koster ikke noget endnu at op og nedgradere, men jeg ved at der er tale
om at sætte et gebyr på, som muligvis bliver 50 kr. men det er ikke afgjort
endnu.
***
Slut

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-04-01 20:42

On Wed, 4 Apr 2001 18:03:32 +0200, "Egon Jensen" <Dr@Cool.dk> wrote:
in <9afgkm$2gth$1@news.cybercity.dk>

> [...]
>ikke rigtig sammen
>Man skulle jo mene man bare lige kunne hive ordren frem, rette et par tal,

Det kan man sikkert også, hvis du bare får fat i den rette person.
Da jeg skulle have NE ville jeg samtidig konventere min ISDN til en
PSTN, det gav nogle problemmer, men ham jeg snarkede med, fandt på at
bestille NE, og så få systemmet til at acceptere konventeringen samme
dag. Så kom der en anden der bare kunne det der, og han lagde så en
kode ind på de to bestillinger så de blev registeret som en
bestilling.

De kan meget hos TDC, de ved bare ikke altid hvad de kan,,,

--

Med de venligeste hilsner
Ivar Madsen

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 05-04-01 19:20

> [...]
> var gratis oprettelse) men hvis jeg nu vil ha opgraderet til en 1024/256
> kommer det så til at koste noget i oprettelse? eller er der et gebyr?

Jeg spurgte i dag en af dem på 80808031, og han sagde at det kostede
halvdelen af månedsprisen for den forbindelse du ville opgradere til.
Men det kan godt ske man skal ringe derind og snakke med nogle forskellige,
og så danne sig et indtryk af hvad den generelle mening er.....

--
Jimmy Nielsen

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 06-04-01 10:21

> [...]
> Men det kan godt ske man skal ringe derind og snakke med nogle forskellige,
> og så danne sig et indtryk af hvad den generelle mening er.....

Hvis du har en eksisterende NE, så koster det 50,- at opgradere hastigheden
på din linie, og der går op til to arbejdsdage inden den er oppe.

--
Palle

Fra : Peter E Hansen

Dato : 06-04-01 13:55

> [...]
hastigheden
> på din linie, og der går op til to arbejdsdage inden den er oppe.

Jeg opgraderet min linie fra 512 til 1024 i mandags, onsdag fik jeg en
bekræftelse på at det blev gjort samme dag (onsdag ), og at prisen var 0 kr.

Mvh Peter