Elektroniske søkort til den virkelige verd~
Fra : rn@toolchips.dk

Dato : 11-08-03 12:10

Hej NG
Jeg bruger DLS på en bærbar. Nu planlægger jeg en tur til Skotland den
Caledonian Canal og skal have investeret i et nyt program. Er der
nogen der har noget erfaring med elektroniske søkort og programmer ud
over Danmarks grænse.

Mh
Rolan

Fra : Juels Hotmail

Dato : 20-08-03 07:54

Jeg vil gerne holde denne "tråd" i live, jeg er også interesseret. Der må da
være nogen her der kan komme med et bud på nedenstående!

/Juel

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 20-08-03 13:56

Tjaa, når jeg en sjælden gang lejer en båd i udlandet, og tager min bærbare
GPS/Laptop med, så checker jeg gerne
http://www.maptech.com/
eller
http://www.softcharts.com/
Da de begge kan bruges i OZIexplorer, og de er inkluderet når man køber de
tyske søsportskort. Jeg testede også "Navigator" - udemærket
program, men mangler nogle af de faciliteter OZI har (brug af egne scannede
kort).

På et tidspunkt brugte jeg udelukkende softchart, men de har tilsyneladende
ikke support i nordeuropa mere.

mvh
/Børge