Jacob Michael Stilling
Fra : Annelise Brahtz

Dato : 11-08-03 00:43

Hej

Jeg prøver at finde Jacob Michael Stilling i FT 1801, København. Er der een
her, der kan fortælle mig i hvilket kvarter skal jeg lede, jeg ved at han
blev gift i Vor Frue Kirke 1797, og hans 2 døtre er døbt i Vor Frue kirke
hhv. 1799 og 1802.
Jacob Stilling var på daværende tidspunkt Kopist ved Politiretten, han blev
senere Cancelliraad og var medlem af Fattigstyrelsen.

Mvh.
Annelise Brahtz

Fra : Hugh Watkins

Dato : 11-08-03 01:12

"Annelise Brahtz" <abra@ishoejby.dk> wrote in message news:bh6kvu$of4$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jacob Stilling var på daværende tidspunkt Kopist ved Politiretten, han blev
> senere Cancelliraad og var medlem af Fattigstyrelsen.

stilling

stelling

jacob mi%

jakob m%
jacobsen aged 1 to 9

194 record(s) meets the search criteria
Of which 100 records are shown drenge

43 record(s) meets the search criteria << og det mangle nogen 150 piger

nok mangle mangemenesker i København

hugh W

eneste >>> Jacob Michael <<< i basen

All persons in the household
København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, , Matr. 279, 1793, FT 1801
Following fields are shown:
Name, Age, Marital status, Position in household, Occupation , Birth place
Johan Wagner, 54, Gift, , Skoflikker,
Johanne Bildsen, 40, Gift, , g Johan Wagner,
Johan Wagner, 17, Ugift, , Tømmerm. Holmen,
Christian Wagner, 4, Ugift, , Fader Johan W.,

Jacob Michael (eftn.?), 26, Ugift, , Almisse,
Peter Christiansen, 18, Ugift, , Tømmerm. Holmen,
Anne Hornfeldt, 30, Ugift, , Almisse,

All persons in the household
København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Hof- & Militæretaten, , Stokhuset, 2977, FT 1801
Following fields are shown:
Name, Age, Marital status, Position in household, Occupation , Birth place
Christ&colon. Jonas&colon. Smed, 0,

Ugift, , . . 66 G2 Ærlig Slave,
Jacob Mitschel, 30, Ugift, , Ærlig Slave,

Source: FT 1801
Name: Ebbe Jacob Stetting
Age: 44 Marital status: Gift
Occupation: Mønsterskriver
Parish: Købmager Kvarter District: København (Staden)
County: København Place name: Købmager Kvarter
Household-/family no: 1029 Title no/address: Matr. 217

Fra : Flemming Aasklint

Dato : 11-08-03 01:30

"Annelise Brahtz" <abra@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
blev
> senere Cancelliraad og var medlem af Fattigstyrelsen.

Kunne det være ham her?

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter, , Matr. 142,
657, FT 1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jacob Shiling, 31, Gift, , Kopist,
Wilhelmine FALKsDATTER, 22, Gift, , g J.Shiling,
Inger Marie [Shiling], 2, Ugift, , ,
Anne Dorthea GRØHLINGsDATTER, 18, Ugift, , Tj. Pige,

Flemming Aasklint
Nykøbing Sjælland
aasklint@nyka.dk

---

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 11-08-03 13:55

Jeg prøver at finde Jacob Michael Stilling i FT 1801, København.
_________________

Kunne det være ham her?

Hej Flemming Aasklint
Tusind tak, det var netop den familie jeg ledte efter.

Hilsen Annelise

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 11-08-03 06:33

On Mon, 11 Aug 2003 01:42:53 +0200, "Annelise Brahtz" <abra@ishoejby.dk>
wrote:

>Jeg prøver at finde Jacob Michael Stilling i FT 1801, København.

Der findes ingen ved navn Jacob (eller Jakob) Stilling i København
FT-1801.

Der er 8 mennesker med det efternavn, men ikke noget der ligner.

Med venlig hilsen,
Ejvind Vestergaard

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 11-08-03 14:08

> Jeg prøver at finde Jacob Michael Stilling i FT 1801, København.

Tak til Hugh Watkins og Ejvind Vestergaard, der prøvede at hjælpe mig.
Flemming Aasklint fandt den rigtige familie, som dog havde fået et
anderledes navn.

Hilsen Annelise Brahtz