Hjælp til en filmtitel
Fra : Kit

Dato : 10-08-03 17:12

Hej! Jeg søger titlen på en film; håber nogen kan hjælpe!
Den er vist nok indspillet i 90'erne. Jeg kan ikke huske
nationaliteten

Mener, at titlen = navnet på hovedpersonen, en ung mand, hvis navn, så
vidt jeg erindrer, starter med H.

Han har hverken uddannelse eller penge og bor på et lille skummelt
værelse, men skaffer sig adgang til forskellige højtplacerede
menneskers miljøer og aflurer dem her deres måde at leve på, tale
sammen på etc. Med sit fantastiske distanceblænderi får han andre til
at tro, at han er en krigshelt - som i øvrigt er så beskeden, at han
helst ikke omtaler sit eget heltemod. (Så slipper han jo også for at
gå i detaljer med sin baggrund).

Han får hele tiden snoet sig uden om at blive afsløret som storløgner.
Fx bliver han inviteret til at deltage i en eller anden sport, man
forventes at have lært i de finere kredse, men det har han
selvfølgelig aldrig lært, så han opfinder hurtigt en historie om en
skudskade i skulderen.

Kit.

Fra : Erik

Dato : 11-08-03 18:13

Hej,

Filmen er "Un héros très discret" (Den diskrete helt) fra 1996,
instrueret af Jacques Audiard.

Hovedrollen (Albert Dehousse) indehaves af Mathieu Kassovitz, der
spillede den unge mand med knallerten i filmen "Le fabuleux destin
d'Amélie Poulain" (Den fabelagtige Amélie fra Montmartre) fra 2001.

Vil du have en kopi?

Hilsen Erik

Fra : Kit

Dato : 12-08-03 21:00

On 11 Aug 2003 10:12:46 -0700, erik1966@hotmail.com (Erik) wrote:

>Hej,
>
>Filmen er "Un héros très discret" (Den diskrete helt) fra 1996,
>instrueret af Jacques Audiard.

Ja det var lige den!

>Vil du have en kopi?

Tak, det er meget pænt af dig, men det må man jo hellere holde sig fra
her i disse APG-tider

Mange tak for det hurtige svar!

Kit.