SELECT boks spørgsmål?
Fra : Magnus

Dato : 10-08-03 12:30

Jeg har en SELECT boks som den herunder med rigtig mange valgmuligheder.
Er der ikke en måde hvorpå man kan få vist mere end de ca. 10 valgmuligheder
som vises i dropdown boksen når man klikker på den således at man slipper
for at rulle så meget ned i valgmulighederne for at finde det ønskede...?

/Magnus

<SELECT CLASS=T1 NAME=startop>
<OPTION SELECTED VALUE="1">Vælg navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="2">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="3">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="4">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="5">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="6">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="7">Navn....</OPTION>
<OPTION VALUE="8">Navn....</OPTION>
osv.

</SELECT>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-08-03 12:35

Magnus wrote:
> [...]
> for at rulle så meget ned i valgmulighederne for at finde det ønskede...?

Nej.... visse browsere laver faktisk ikke den scroll ting allerede efter
10... så det er en browserinstilling.

Dog kan man f.eks. lave en size ændring... det laver dig se boksen på en
lidt anden måde som nogle gange er mere overskuelig..

<select name="test" size="5">
<option value="">test 1</option>
<option value="">test 2</option>
<option value="">test 3</option>