google søning meta.?
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-08-03 09:39

Når jeg søger på neo feng shui på www.google.com

hvorfor finder den så ikke www.hh-indretning.dk ??

men hvis jeg isteden søger på hh-indretning.dk finder den med det samme
www.hh-indretning.dk

mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
http://rtk-design.dk // http://dalgaards.dk
http://hh-indretning.dk // http://www.vinperlen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 09:49

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Når jeg søger på neo feng shui på www.google.com
>
> hvorfor finder den så ikke www.hh-indretning.dk ??
>
> men hvis jeg isteden søger på hh-indretning.dk finder den med det samme
> www.hh-indretning.dk

Googlebot har nok ikke været helt indenfor ved dig ved sidste søgning.
Desuden tror jeg ikke du får meget mere ud af google, jeg mener at den kun
tager forsiden med når siden indeholder frames.

Kan selvfølgelig være jeg tager fejl.

Desuden giver det også bedre søgeresultater hvis andre folk linker til din
side.
Evt få smidt siden ind her: http://dmoz.org

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-08-03 09:51

Rune Thougaard Kristensen wrote:
> Når jeg søger på neo feng shui på www.google.com
>
> hvorfor finder den så ikke www.hh-indretning.dk ??
>
> men hvis jeg isteden søger på hh-indretning.dk finder den med det samme
> www.hh-indretning.dk

Kort og præcist... Google bruger ikke metatags.
Prøv at søg lidt tilbage i webdesign gruppen... derhar det vidst været
oppe en del gange.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 09:53

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
> Kort og præcist... Google bruger ikke metatags.
> Prøv at søg lidt tilbage i webdesign gruppen... derhar det vidst været
> oppe en del gange.

Nu skrev jeg bevidst ikke noget om metatags, da jeg slet ikke kunne finde
nogle på siden?
Er det mig der stadig sover eller er der ingen metatags på siden?

Derfor undrede mig ordet 'meta' i emnelinjen.

Mvh
FB

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-08-03 10:03

FB wrote:
> [...]
> Er det mig der stadig sover eller er der ingen metatags på siden?
>
> Derfor undrede mig ordet 'meta' i emnelinjen.

Dig der sover :D Eller burde sove? Hvem ved...

Fra kildekoden:
<META name="description" content="Galleri og kurser i Neo Feng Shui og
meget mere.">
<META name="keywords" content="galleri, kunst, billeder, Oliemalerier,
blyant, blyantstegninger, akavareller, neofengshui, neo feng shui,
hh-indretning, indretning, boligindretning">

mvh
Johan

Fra : Per A. Hansen

Dato : 10-08-03 11:56

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg søger på neo feng shui på www.google.com
>
> hvorfor finder den så ikke www.hh-indretning.dk ??
>
> men hvis jeg isteden søger på hh-indretning.dk finder den med det samme
> www.hh-indretning.dk'

Google indlæser alle sider rub og stub - bortset fra
måske META tag-indholdet.
Google tager og sider med, der måske ikke hører med
til selve hjemmesiden, men ligger på adressen.
Prøv med forskellige varianter af neofengshui
"neo feng shui" o.s.v.
Google validerer sine hits på en speciel måde, idet
den rangerer de sider højst, som andre linker til.
Derfor kommer græsrodsbevægelsernes sider øverst, da
de er flinke til at linke til andre med samme meninger.

Prøv at stavetjekke dine sider vedrørende de ønskede
søgeord!

Per A. Hansen

Fra : jopa

Dato : 10-08-03 20:33

> Når jeg søger på neo feng shui på www.google.com
>
> hvorfor finder den så ikke www.hh-indretning.dk ??

Hvis du i stedet for at lave din tekst i jpg havde lavet det som alm html
havde chancerne nok været større

Lav en <noframes> og smid en masse sigende tekst i den bla neo feng shui. Så
er der mulighed for google.
Igen en god ide til at undgå Rammer
--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 10-08-03 21:32

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Lav en <noframes>

Glemte lige det måske vigtigste som er indhold.
Du har vel større chancer for at google finder dig ved at smide så meget
indhold/tekst på din indexside.
En ande god ide er at få så mange som muligt til at linke til dig.

For mange søgeord i meta kan så hut jeg visker resultere i at du havner i
søgemaskinernes spamfilter
<title> taggen skal stå højt dvs øverst, og brug gerne en sigende title

denne skal/kan roligt fjernes
meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0" og
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document

Fra : Per A. Hansen

Dato : 11-08-03 12:11

> [...]
> En ande god ide er at få så mange som muligt til at linke til dig.
>
> For mange søgeord i meta kan så hut jeg visker resultere i at du havner i

Det skyldes den tidligere unode, hvor "smarte" hjemmesidebyggere
kopierede listen med søgeord. Det gav en bedre hitrate ved f.eks.
AltaVista o.a. maskiner.
Hvis det samme søgeord optræder 3-5 gange bliver siden
sorteret fra i viss søgemaskiner - men ikke i Google, der
ikke anvender dem.
Men der er god grund til at se efter at der ikke
optræder samme søgeord på samme side flere gange.

Enkelte søgemaskiner gør opmærksom herpå, mår man
tilmelder siden og skal angicve søgeord.

Per A. Hansen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-08-03 12:45

"jopa" <johns@paradis.dk> wrote in message news:bh6a48$f6c$1@sunsite.dk...

> [...]
> indhold/tekst på din indexside.
> En ande god ide er at få så mange som muligt til at linke til dig.

Man skal lige skille tingene ad.
En ting er at blive fundet overhovedet. Her skal søgeordet optræde på siden
som reel tekst, og siden skal være til at finde.
Det sidste løses ved
1) Huske at tilmelde sit domæne til Google
2) Sørge for at alle sider er linket sammen, og at denne linkning starter på
index-siden. Arbejder man med frames, så må dette klares ved at lægge links
til alle undersider i <noframes>-sektionen (hurra for serverside scripting,
som kan klare dette automatisk)

En anden ting er at få en høj placering i søgeresultaterne.
Her prioriterer Google efter hvor ordet optræder på siden. <title> og
<h>-tags ranker bedre end almindelig tekst. Desuden hjælper det på
placeringen hvis ordet optræder tidligt i teksten, og også hvis det optræder
flere gange (til en hvis grad).
Google giver også bedre placering til sider, som mange linker til.

Ingen af de sidste kriterier hjælper på at blive fundet eller ej, men virker
udelukkende på placeringen.

Den præcise afvejning af de enkelte kriterier er der mig bekendt ingen, der
har kunnet afsløre, selvom det da ville være rart. Google holder den slags
forretningshemmeligheder tæt til kroppen, og udvikler i øvrigt løbende på
deres ranking-modeller. Det er en evig kamp mod folk, der vil snyde sig til
en højere placerng, end Google synes de skal have.
Eksempelvis er Google så vidt jeg er orienteret begyndt at regne
link-parametren i flere led, så det giver mere at være linket til fra sites,
der i sig selv er populære (har mange indgående links) end sites der ikke
er. Det er et modtræk mod de såkaldte link-farme, hvor smarte firmaer tilbød
at man kunne være med i linkklubber, hvor alle linkede til hinanden. Den
slags lukkede kredsløb prøver Google altså at dæmme op for.

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-08-03 08:46

"jopa" <johns@paradis.dk> wrote in message news:bh66l5$1kr$1@sunsite.dk...

> Lav en <noframes> og smid en masse sigende tekst i den bla neo feng shui.

> er der mulighed for google.
> Igen en god ide til at undgå Rammer

Eller at lægge links til alle undersiderne i <noframes> også. Så bliver de
fundet alligevel.

/Per