Skærme
Fijala 3554
2 skærme 1 com ??
Fra : Paseo

Dato : 09-08-03 09:35

Hej jeg vil lige høre hvad fordelen ved 2 skærme til en com er... ?!

MVH Jeppe

Fra : Peter T.

Dato : 09-08-03 11:17

Paseo wrote:

> Hej jeg vil lige høre hvad fordelen ved 2 skærme til en com er... ?!

Mere plads på skrivebordet.

Jeg arbejder feks. i 3200*1200@85hz fordelt på 2 stk. 19", hvilket giver
umådeligt meget og lækker plads på det virtuelle skrivebord (og meget
mindre plads på det fysiske skrivebord), når jeg har flere programmer åbne
samtidigt. Men den slags skal opleves fremfor, at få det forklaret.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-08-03 11:59

"Paseo" <webm(fjern)aster@jeppedb.dk(fjern)> skrev..."

> Hej jeg vil lige høre hvad fordelen ved 2 skærme til en com er... ?!

Erhm det er meget forskelligt hvad folk bruger det til, jeg selv har haft
2*19" til web ... Fordelingen var nogenlunde sån' at jeg havde prewiev,
mail, irc, manualer osv. på den sekundære skærm og så programmerne på den
primære skærm.

Det kan vist også være praktisk i forbindelse med video redigering, aktie
handel, ved lydproduktioner osv...

Sån' er det bare, hvis du ik' føler at du har brug for det, er det jo
voldsomt mange penge at bruge på lir...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Mads TJ

Dato : 11-08-03 07:58

En anden ting det kan bruges til, og som jeg har stor succes med, er i alle
grafiske og 3D-programmer, hvor jeg har smidt alle paletter, og popup-menuer
over på den sekundære. Så er der meget mere plads at boltre sig på på den
primære.

MVH
MadsTJ