Både til salg
Fra : MAndersen

Dato : 08-08-03 10:58

Jeg har hørt om en hjemmeside hvor der er flere 1000 både til salg fra
norden.

Den skulle hedde noget med kapoo, kapow el. lign. en ide til hvad det kan
være?

MAndersen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-08-03 12:04

Jeg ved ikke om den eksostere mere... men du kan se lidt på denne side...

http://www.cnworld.com/city/Baad/

Jan Rasmussen

Fra : Who now

Dato : 08-08-03 12:18

Den er nu på Danske Banks hjemmeside, den er her
: http://www.danskebank.dk/kapowbaadsog
VH
Steen

Fra : scanboat.com

Dato : 08-08-03 16:17

www.scanboat.com har mere end 8000 både på siden - heraf opdateret mere end
6000 af dem om ugen. Forøvrigt cia samme robot teknologi som Kapow brugte.

pkc

Fra : Allan Unnerup

Dato : 09-08-03 20:27

Kapow er bare en søgemaskine, der stiller resultatet pænt op i et skema.
Med de rigtige søgeord, får du et bedre resultat ved at benytte
www.google.com

Her er nogle sider, der har mere end 1000 originale bådannoncer:
www.udkik.dk Dansk side
www.baadannoncer.dk/ Dansk side
www.euroboats.com/ Samarbejde mellem nogle europæiske bådblade
Jeg har kun angivet sider, der ikke benytter søgemaskiner.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : scanboat.com

Dato : 09-08-03 21:56

Det er vel heller ikke så ringen endda - at det er stillet op pænt.

Jeg tvivler også på at google er opdateret med de både som en given
forhandler eller webside har fået på, i fx. den forgangne uge. Jeg kan exvis
konstatere at via de forhandlere der har samarbejdsaftale med scanboat er
der i de seneste 7 dage kommet 693 nye både til - dem tror jeg ikke man
finder via Google - før senere.

pkc

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-08-03 10:47

Kunne du ikke lige nævne de rigtige søgeord... man skal bruge i Google...
Jan Rasmussen

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 11-08-03 11:37

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> wrote in message
> Kunne du ikke lige nævne de rigtige søgeord... man skal bruge i Google...
> --
> Med venlig hilsen
> Jan Rasmussen

Prøv med "Båd [bådtype] pris" hvor du indsæteer navnet på bådtypen. Med
"pris" får du danske, norske, svenske og franske sider.

Det var vist sådan jeg gjorde.

Vær dog opmærksom på at ikke alt indekseres af google. Og du kan også se på
baad.dba.dk.

God jagt,

Martiin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-08-03 06:01

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3771f2$

> [...]
> Det var vist sådan jeg gjorde.
> Vær dog opmærksom på at ikke alt indekseres af google. Og du kan også

Med al respekt, så vil jeg mene, at det er spild af tid...

Dynamiske sider er ofte ændret i forhold til det, google har "snuset"
sig frem til. Derfor er der meget ofte en enorm forskel på det link,
google anviser og så sidens faktiske indhold.

Samtidig er googlesider jo gemt i al evighed. Dermed finder den også
alle de gamle og udgåede annoncer, så man kan ikke undgå at bruge en
masse tid på f.eks. solgte både...

De store bådsider er nok det hurtigste og nemmeste...

Claus

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 14-08-03 16:10

> [...]
> sig frem til. Derfor er der meget ofte en enorm forskel på det link,
> google anviser og så sidens faktiske indhold.

Det er rigtigt - men det kan lede en derhen hvor der _er_ noget til salg.
Der er trods alt et par steder, og det er ikke alle sammen hvor der sker
lige meget.

Jeg brugte det f.eks til at finde svenske bådsider med.

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-08-03 18:50

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3ba681$0$6802

> Jeg brugte det f.eks til at finde svenske bådsider med.

Nå, ja, på den måde er vi enige. Men at kigge efter enkelte både, der duer det
ikke.

Claus
--
Som er møgirriteret over, at man *ikke* kan finde gamle træbåde på
www.boat4you.dk *uden* at man specifikt skal lede efter navn, model, type osv

Fra : Kurt Becher

Dato : 15-08-03 19:53

> [...]
> så i øvrigt bruge en weekend på at læse 8000 overskrifter igennem
> VI *vil* have en søgefunktion til gamle træbåde.

DET ER HØRT!!

Det kan for pokker da vel ikke være så svært at lave et søgekriterie der
hedder "træ" og "byggeår" eller hvar!?!?!?!

Det er forresten ikke den eneste side, hvor det er svært at finde
træbåde!!!!

Fra : scanboat.com

Dato : 15-08-03 20:08

Byggeår kan du nu godt søge på - men træ - det kniber. Jeg er enig i at det
er en mangel så det kommer en gang. Men ting tager nu en gang den tid de
tager, når det skal laves om aftenen eller af velvillige hjælpere der bruger
en stor del af deres fritid på at få en webside til at funke - til gavn og
glæde for rigtig mange brugere.

Umiddelbart mener jeg nu nok at der er nu så mange andre ting man kan tage
med i sine søgekriterier så det er muligt at indskrænke søgeresultatet så
det er til at overskue.

scanboat.com / per krabbe

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 18-08-03 05:42

Hej Per,

Hvis/når i alligevel skal lave om, hva' så med en cookie der fortæller at
folk allerede har lukket for de 2 bokse der kommer når man åbner
scanboat.com + både sælges, så de ikke kommer igen og igen og igen og
igen.....

/HHA

Fra : scanboat.com

Dato : 18-08-03 05:53

God ide - det er blandt de ting der bliver ændret. Samtidig vil den huske
dig som evt. bruger. også.

scanboat.com / pkc