vedhæft fil til "send e-mail til"
Fra : Lillemy

Dato : 07-08-03 22:04

HTML: Jeg har et skema som folk skal udfylde og sende
elektronisk. For at gøre det lettere for folk vil jeg gerne have
at retur filen (skemae) allerede er vedhæftet retur-mailen

Altså jeg skal som kunde kun trykke engang på(a
href="mailto:"..." omgangen) herefter startes browsern op (til...
emne... er skrevet) han åbner filen, udfylder, gemmer, lukker,
sender. Hvordan får jeg den her fil vedhæftet (resten er jeg klar
på).

Håber jeg kan få lidt hjælp, det er sikkert et banalt spørgsmål
til jer html-hajer.
Ellers vil jeg gerne lov at takker jer, der hjælper os håbløse
stakler.

Lillemy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-08-03 23:24

Lillemy skrev:

> HTML: Jeg har et skema som folk skal udfylde og sende
> elektronisk. For at gøre det lettere for folk vil jeg gerne have
> at retur filen (skemae) allerede er vedhæftet retur-mailen

Det kan du ikke. Af sikkerhedsgrunde har du ikke adgang til at
hente filer fra brugerens disk. Og for at sende filen fra brugerens
mailkonto skal han først downloade den.

> [...]
> emne... er skrevet) han åbner filen, udfylder, gemmer, lukker,
> sender. Hvordan får jeg den her fil vedhæftet (resten er jeg klar

Hvis du har adgang til et serversidesprog (asp, asp.net, php), kan
du helt undvære maillinket - så kan du lave skemaet som en
onlineformular hvor resultatet sendes til dig som en mail (fra din
side, uafhængigt af brugerens postprogram). Man kan også gemme
resultaterne i en fil eller en database.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frederik Plum

Dato : 09-08-03 16:15

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> side, uafhængigt af brugerens postprogram). Man kan også gemme
> resultaterne i en fil eller en database.

heyheyhey, det kan man også uden serverside teknologi -->
http://www.bobdcc.tk er min side, og jeg har ikke brugt det.

jeg har derimod lavet formen baseret på www.formbuddy.com 's server.

der er instrukser til at lave forms med .css på www.html.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-08-03 03:10

Dit link virker ikke ordentligt pga. en script fejl, men går man i
stedet direkte på dette link, http://www34.brinkster.com/bobdcc ser
man:
1. At du tror din side ser godt ud i fuldskærm med en 1280x1024
opløsning. Det gør den ikke.

2. Din menu system er extremt dårligt da man skal være meget
omhyggelig med at ramme det rigtige sted.

3. Din form bruger også serverside teknologi. At det så er formbuddy
der leverer det i stedet for din egen server er noget andet.