Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Billigste TFT skærm med TV-tuner?
Fra : Jonas Christensen

Dato : 07-08-03 20:39

Hvor finder jeg den billigste fladskærm med indbygget tv-tuner?? Jeg søger
enten 15" eller 17", der helst skal kunne hænges på væggen.

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med subj.? (billedkvalitet,
betjening osv.)

Jeg har også overvejet en ekstern box (kan fås til ca.1000 kr) sat til en
fladskærm med indbyggede højtalere, men det gi'r jo lidt mere rod med kabler
osv. og hvordan er billedkvaliteten på sådan én??

- Jonas

Fra : The Amazing Grace

Dato : 07-08-03 23:25

Jonas Christensen wrote:

> [...]
> fladskærm med indbyggede højtalere, men det gi'r jo lidt mere rod med kabler
> osv. og hvordan er billedkvaliteten på sådan én??

Jeg har lige købt en Viewsonic nextvision N5 (ekstern TV-tuner).
Billedet er ekstremt flot - non-interlaced TV i 75 Hz, og opløsningen
800x600 er en fryd for øjet...

Der er også en N6, men jeg valgte N5, fordi nogle test viste, at
N6'erens avancerede features som PIP og TV på desktoppen ikke virkede
optimalt. N6 understøtter op til 1280x1024, dog kun i 60 Hz, 1024x768 i
75 Hz.

Desuden var det ikke til at få fat i N6, ligesom prisen var en del
højere...

N5 understøtter op til 1024x768 i 60 Hz, 800x600 i 75 Hz. Da TV-signal
og DVD-signal er "mindre" end 800x600 kan jeg ikke rigtig se fidusen i
de højere opløsninger.

Der er indgang for RCA og S-video, samt PC.
N6 har vist også RGB-indgang.

Nå, N5 kan i hvert fald varmt anbefales!

Mads Hansen
--
Remove "lock" from mail address to reply by mail!
Nothing is so smiple that it can't get messed up.