Vivian Kubrick : Making The Shining / anbe~
Fra : Peter Heide

Dato : 07-08-03 18:20

Ligger på DVDen The Shining , Kubricks gyser m. Nicholson fra 1980

Den lille 30 min sag er ganske underholdene. Faktisk bedre end selve
filmen syntes jeg .

Man følger Jack Nicholson fra morgenstunden og til det sidste take
+ Kubrick irritation over Shelly Duvall. Lidt interviews med de for-
skellige skuespiller (dog ikke med Kubrick selv).

Nicholson er faktisk utrolig morsom .

Især en scene hvor han skal varme op til økse-
scenen på badeværlset og en anden hvor han skal tage en receiver
ud af bukserne er komik af klasse. En meget vellidt mand på sættet
tilsyneladene.

Filmen slutter af med en Wendy Carlos stykke som ikke kom
med i selve filmen. Et stykke af Sibelius, tror jeg.

Wendy Carlos har lavet musik til A Clockwork Orange og er
en pioneer inden for den elektroniske musik. Genial....dengang !