Måske OT: Ultraedit macro: skift af DK cha~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-08-03 11:43

Hej,

Jeg sidder lige og fedter videre med mit script og under min kaffe/cola
pause kom jeg til at rode med macro funktionen i UE.

Jeg har fået den til at erstatte æøå, men det tager også de store (capital)
bogstaver med.

Nogen forslag ?

InsertMode
ColumnModeOff
HexOff
UnixReOff
Find "æ"
Replace All "æ"
Find "ø"
Replace All "ø"
Find "å"
Replace All "å"

Fra : Anders K. Madsen

Dato : 07-08-03 11:47

On Thu, 7 Aug 2003 12:43:11 +0200
"Thomas Jensen" <tgsj@mail.dk> wrote:

> [...]
> pause kom jeg til at rode med macro funktionen i UE.
>
> Jeg har fået den til at erstatte æøå, men det tager også de store (capital)

Nu kender jeg ikke lige UltraEdit, men kan du ikke erstatte ud fra
ASCII-koderne?

Mvh.
   Madsen

--
* Anders K. Madsen * http://lillesvin.linux.dk *
* madsen@sjovedyr.dk * Linux, Ruby, PHP and SQL *

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 07-08-03 15:56

wrote:

> [...]
>pause kom jeg til at rode med macro funktionen i UE.
>
>Jeg har fået den til at erstatte æøå, men det tager også de store (capital)

InsertMode
ColumnModeOff
HexOff
UnixReOff
Find MatchCase RegExp "æ"
Replace All "ETELLERANDET"

Tilføj selv ø og å. Kodeordet er "MatchCase". Håber det kan bruges.

mvh
Karl Peder

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-03 17:20

Karl Peder Olesen wrote:

> InsertMode
> ColumnModeOff
> HexOff
> UnixReOff
> Find MatchCase RegExp "æ"
> Replace All "ETELLERANDET"
>
> Tilføj selv ø og å. Kodeordet er "MatchCase". Håber det kan bruges.

Nu er jeg ikke inde o macroprogrammering i UE... men er RegExp ikke helt
unødvendig ... da den ikke bruges når man blot søger på f.eks. et ø?
Eller er det pga. MatchCase (hvilket virker wierd?).

mvh
Johan

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 07-08-03 22:05

On Thu, 07 Aug 2003 18:19:35 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

> [...]
>unødvendig ... da den ikke bruges når man blot søger på f.eks. et ø?
>Eller er det pga. MatchCase (hvilket virker wierd?).

Jo, RegExp er helt sikkert unødvendig. Jeg satte bare UltraEdit til at
optage en makro - og udførte så søgningen. Jeg må have haft RegExp
slået til sidst jeg brugte søgefunktionen Sådan kan det gå...
Håber ikke det bragte forvirringen op på et alt for højt plan

mvh
Karl Peder