Porsabord eller hjemmegjort til 250L
Fra : Maria Hansen

Dato : 07-08-03 09:36

Hej igen!

Jeg vil gerne have et understel til mit 250 liters akvarie (i
aluminiumsramme). Jeg har hørt, at priserne på et porsa-understel ligger på
en 600-700 kr og vil så lige checke med jer, om der evt. kunne være en
billigere (men holdbar!) løsning, der netop gerne måtte have dette "enkle
look", som et sådant stel har.

Er der nogen, der sidder inde med et par gode ideer?
Er der fx nogget om, at Silvan har en brugbar efterligning af de der
Porsa-ting?

Med venlig hilsen Maria

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 07-08-03 09:44

Silvan har tilsvarende profiler, du kan mod et mindre beløb få dem til at
save det til.
Ellers har Silvan nogle lega-blokke, et par stykker af dem og en billig
mdf-plade henover, så har du et stabilt og solidt akvariebord.

Evt se i den blå avis... www.dba.dk ring og hør på nogle af de mange 250
liters, som er til salg, om bordet kan købes.

Fra : thomas schreiber

Dato : 07-08-03 10:33

> Evt se i den blå avis... www.dba.dk ring og hør på nogle af de mange 250
> liters, som er til salg, om bordet kan købes.

Det er simpelthen for tåbeligt. Det svarer til at jeg har en gammel bil til
salg, og så en der ringer og spørger om han bare kan købe dørene, eller
hjulene.

/ts

Fra : Jørgen Engbjerg

Dato : 07-08-03 12:44

det ved jeg nu ikke... jeg købte et bord på den måde.
Måske tåbeligt, men det virker.

Fra : /

Dato : 07-08-03 11:23

Maria Hansen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der sidder inde med et par gode ideer?
> Er der fx nogget om, at Silvan har en brugbar efterligning af de der

Du kan kanskje gjøre som jeg gjorde her forleden når jeg bygget et billig og
kjappt understell til mitt 375L akvarie, bygget det i leca blokker med
hobbyplate 18mm imellom.

Bilder kan beskues på

http://www.klanparty.com/as/
http://www.klanparty.com/as/bilder/teknisk/1.jpg
http://www.klanparty.com/as/bilder/teknisk/2.jpg
http://www.klanparty.com/as/bilder/teknisk/3.jpg
http://www.klanparty.com/as/bilder/teknisk/ osv osv osv...

Tor

Fra : RuneR

Dato : 07-08-03 13:03

/ wrote:

> Du kan kanskje gjøre som jeg gjorde her forleden når jeg bygget et
> billig og kjappt understell til mitt 375L akvarie, bygget det i leca
> [...]

Hej Tor

Jeg nyder at kigge på din hjemmeside, flot arbejde ! Enkelt og flot. Gode
beskrivelser. Hvad sagde dine Discus til at blive smidt over i et nystartet
akvarie. Og den store temperatur svingning ?

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : /

Dato : 07-08-03 14:37

RuneR wrote:

> Hej Tor
>
> Jeg nyder at kigge på din hjemmeside, flot arbejde ! Enkelt og flot.
> Gode beskrivelser. Hvad sagde dine Discus til at blive smidt over i

Vel som du kunne lese av sidene så har jeg hatt discus og akvarier i mange
år, riktignok med en pause på ca 3 år (start opp igjen ca mai i år). Jeg
hadde disse discusene gående i 128L før jeg flyttet dem over i 375L og det
var ingen temperatur forskjeller å snakke om egentlig, bruker et digitalt
termometer som egentlig skal brukes til å måle temperatur på cpu i en pc
0,1c avvik maks. Fyllte opp akvariet med mest vann rett ifra kranen ,
blandet det til ca 27-28grader fra kranen direkte. Så tok jeg ca 80-100 av
128L og fyllte over og flyttet discusene rett over.. Første de gjorde var
selvsagt å finne et gjemmested blandt "sivene" til høyre i akvariet, for
deretter å spise igjen innen 2 minutter etter de hadde kommet over i sitt
nye hjem. Det sies mye om discus og dens rykte er større enn "problemene" i
seg selv, behandle dem pent og det er lite problemer med dem

Mtp hjemmesiden takker, den er riktignok slengt sammen på kort (<1time) men
skal bli noe mere avansert etterhvert som jeg får tid. I utgangspunktet
støtter serveren tekniske ting som mysql database/php språk osv så når jeg
får tid får jeg vel gjøre den noe mere "avansert"

Tor

Fra : Maria Hansen

Dato : 07-08-03 13:51

Fra : Ibber Rene Cairo

Dato : 07-08-03 18:03

hvis du giver mig målene mener jeg at jeg har et for kr 200

Fra : Maria Hansen

Dato : 08-08-03 08:13

"Ibber Rene Cairo" <123@ishoejby.dk> skrev

> hvis du giver mig målene mener jeg at jeg har et for kr 200

Ok, lyder interessant! Er det et Porsabord?
Målene på mit akvarium er (bundfladen) 50cm x 100cm. Det er et Akvastabil i
aluminium og stellet skal passe dertil.
I øvrigt bor jeg i Storkbh.området.

Venligst, Maria

Fra : Ibber Rene Cairo