MP3-afspilning og download
Fra : LH Søfren

Dato : 06-08-03 22:47

Jeg skal ligge nogle lydprøver som mp3-filer ud på en hjemmeside. Jeg vil
gerne at de kan afspilles direkte når jeg klikker på hyperlinket (og jeg/man
skal gerne kunne stoppe afspilningen igen).
Samtidig skal man gerne blive på den side hvor linket til afspilningen
aktiveres.

Desuden skal der være mulighed for at downloade nogle filer. Findes der er
script, der sikrer at dialogboksen "Åbn, Gem......" fremkomer hvergang man
klikker på linket til et fil ?

Gode råd ønskes - på forhånd tak !

Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-08-03 23:46

> [...]
jeg/man
> skal gerne kunne stoppe afspilningen igen).

Link direkte til dem.
Så startes brugerens mp3-afspiller og man kan således stoppe o.s.v. som man
lyster.

> Samtidig skal man gerne blive på den side hvor linket til afspilningen
> aktiveres.

Se ovenfor. Afspilleren åbnes jo for sig selv.

> Desuden skal der være mulighed for at downloade nogle filer. Findes der er
> script, der sikrer at dialogboksen "Åbn, Gem......" fremkomer hvergang man
> klikker på linket til et fil ?

Nej, ikke noget der virker 100%
Pak dem evt. med WinZip. Så vil alle (vist nok) browsere spørge efter
download.

--
Benny Nissen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 00:13

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Link direkte til dem.
> Så startes brugerens mp3-afspiller og man kan således stoppe o.s.v.
> som man lyster.

Det afhænger at brugerens opsætning, så intet er sikkert. Jeg har heldigvis
ikke oplevet at mp3-filer automatisk bliver afspillet. Om der er noget jeg
har ændret "i tidernes morgen" kan jeg ikke huske.

> Nej, ikke noget der virker 100%
> Pak dem evt. med WinZip. Så vil alle (vist nok) browsere spørge efter
> download.

Igen det afhænger atf brugeren, og der findes sikker nogle som har valg at
zip-filer skal åbnes automatisk, men de ved hvad de skal gøre, men zip er
vejen frem hvis brugeren skal spørges om den skal gemmes.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-08-03 01:07

> [...]
> ikke oplevet at mp3-filer automatisk bliver afspillet. Om der er noget jeg
> har ændret "i tidernes morgen" kan jeg ikke huske.

Hvad sker der så når du klikker på et link som
http://bennynissen.dk/country.mp3 på en hjemmeside ?

Prøv evt. på http://bennynissen.dk/country.htm (klik på billedet)

--
Benny Nissen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-03 06:33

Benny Nissen wrote:

> heldigvis

> Hvad sker der så når du klikker på et link som
> http://bennynissen.dk/country.mp3 på en hjemmeside ?
>
> Prøv evt. på http://bennynissen.dk/country.htm (klik på billedet)

Åbner i Quicktime her ... i webbrowseren.... Men er nu bare den her
maskine der ikke er sat optimalt op ;)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 07-08-03 08:25

> Hvad sker der så når du klikker på et link som
> http://bennynissen.dk/country.mp3 på en hjemmeside ?

Jeg møder et download-vindue

> Prøv evt. på http://bennynissen.dk/country.htm (klik på billedet)

Jeg møder et download-vindue

Jeg sætter lige FUT til news:dk.edb.internet.webdesign
svar på dette indlæg havner i d.e.i.webdesign

Fra : LH Søfren

Dato : 07-08-03 06:54

Af en eller anden grund var min pc indstillet til at aktivere quicktime,
hvorfor der kun kom en hvis side i browseren med en tynd "afspiller-linie" i
midten. Jeg har ændret min opsætning, så Windows-media player nu er default,
og det virker jo meget bedre.
MEN- hvor er man dog så afhængig af den enkeltes egen opsætning af pc.
Så jeg skal nok ud i noget makro-media flash, hvis det skal være mere
"elegant" - noget i retning af den måde det fungerer på på f.eks.
Shu-bi-duas hjemmeside (www.shubidua.dk) - prøv "Dagens sang" - men det er
sikkert meget langhåret !
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : hcma

Dato : 07-08-03 12:40

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> script, der sikrer at dialogboksen "Åbn, Gem......" fremkomer hvergang man

Du kunne jo også prøve med et "Embed Tag" for at få afspillet selve
musikken. Jeg har uploaded et eksempel her: http://www.hcma.dk/music.htm
Til download ville jeg vælge at uploade musikken som *.zip
m v h
HC

Fra : LH Søfren

Dato : 07-08-03 20:31

Tak for alle tip - ideen med "Embed Tag" vil jeg prøve at arbejde videre
med.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-08-03 11:02

> [...]
> musikken. Jeg har uploaded et eksempel her: http://www.hcma.dk/music.htm
> Til download ville jeg vælge at uploade musikken som *.zip

I min browser får jeg en besked om, at der skal bruges et plugin, men det
ikke er speciferet hvilket.

--
Ryan