Link i rullemenu
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-08-03 20:41

Hejsa!

Jeg har set, at nogle sites har en såkald Quick-Menu, hvor man hurtigt kan
navigere et sted hen på sitet. Dette er lavet via en rullemenu, og når man
så vælger f.eks. "Nyheder", så ryger man direkte til nyhedssiden UDEN at man
skal trykke "Go" eller noget i den stil.

Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om det...sådan lige umiddelbart.
Tænkte at nogle af Jer kunne hjælpe mig. Jeg ved godt spørgsmålet måske er
meget HTML-relateret, men jeg laver min side i php, så det kunne jo være det
skulle med i ens overvejelser :)

*/Henrik Pedersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 20:48

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> meget HTML-relateret, men jeg laver min side i php, så det kunne jo være det

Har intet med PHP at gøre - men fordi det er onsdag aften får du den
alligevel ;)

<select onChange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="">Go to</option>
<option value="http://google.dk">Google
<option value="http://yahoo.dk">Yahoo
</select>

value skal være URL ;)

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

mvh
Johan

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-08-03 14:42

Efter hvad jeg ved, har jeg fået en forklaring i javascript, hvor man ikke
behøves at skrive url'en, men det er lige meget når jeg ikke kan huske det :D
Hvis i vil vide det så spørg Erik... ;)
Han har haft en side der hedder noget med smedeparken, kan ikke helt huske det,
nå men undskyld et lidt urelevant indlæg...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-08-03 14:48

Christian Hansen wrote:
> [...]
> Han har haft en side der hedder noget med smedeparken, kan ikke helt huske det,
> nå men undskyld et lidt urelevant indlæg...

Altså f.eks.

<script type="text/javascript">
quickLinks = new Array();
quickLinks[0] = '#';
quickLinks[1] = 'http://google.dk';
quickLinks[2] = 'http://yahoo.dk';
</script>

<select onChange="location.href=quickLinks[this.selectedIndex]">
<option value="">Go to</option>
<option value="">Google</option>
<option value="">Yahoo</option>
</select>

Ellers forstår jeg ikke? :) Forklar... Du skal jo skrive URL'en et eller
andet sted? Ellers kan man jo ikke redirecte...

Selvfølgelig kan man f.eks. godt bruge

../kontakt.php som URL... f.eks. til internt i siden... men vil stadig
mene at min løsning nr.1 er bedre... her skal du rette 2 steder hver
gang du skal tilføje et link..

mvh
Johan

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-08-03 16:55

> Selvfølgelig kan man f.eks. godt bruge
>
> ./kontakt.php som URL... f.eks. til internt i siden... men vil stadig
> mene at min løsning nr.1 er bedre... her skal du rette 2 steder hver
> gang du skal tilføje et link..

Jeg vil give Johan ret - og jeg takker endnu engang for hans hjælpende hånd
:)

....og p.s. det virker kanon ;)

*/Henrik

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-08-03 21:02

> [...]
> alligevel ;)
>
> <select onChange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value">

Jeg takker endnu engang Johan for hans eksistens..... og hans overskud til
en newbie som mig :)

*/Henrik Pedersen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-08-03 21:08

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> writes:

> [...]
> alligevel ;)

> <select onChange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value">

Det er dog en dårlig idé, da folk der bruger keyboard til at navigere
ikke kan nå ned til "yahoo.dk". Derfor skal man have "GO" knappen og
ikke skifte automatisk.

/L

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 21:13

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Det er dog en dårlig idé, da folk der bruger keyboard til at navigere
> ikke kan nå ned til "yahoo.dk". Derfor skal man have "GO" knappen og
> ikke skifte automatisk.

Det ønskede Henrik ikke - derfor er eksemplet uden :)

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 21:32

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Det ønskede Henrik ikke - derfor er eksemplet uden :)

Hej Johan.
Da det nu er onsdag aften Kunne man så få dig til at tilføje funktionen,
at man skal trykke på en knap "Go" ?

Kunne faktisk godt bruge sådan en rullemenu.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 21:35

FB wrote:

> [...]
> at man skal trykke på en knap "Go" ?
>
> Kunne faktisk godt bruge sådan en rullemenu.

<form action="#" name="form1">
<select name="quickmenu">
<option value="">Go to</option>
<option value="http://google.dk">Google
<option value="http://yahoo.dk">Yahoo
</select> <input type="button" value="Go"
onclick="location.href=document.form1.quickmenu.options[document.form1.quickmenu.selectedIndex].value">
</form>

Det skulle virke :)

mvh
johan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 21:41

> [...]
> </select> <input type="button" value="Go"

onclick="location.href=document.form1.quickmenu.options[document.form1.quick

Supér!
Bukker og takker ;)

Mvh
FB

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 21:49

FB wrote:

> Supér!
> Bukker og takker ;)

Jah, det onsdage er jo ved at få en magisk status :D

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 21:51

> Jah, det onsdage er jo ved at få en magisk status :D

Næste onsdag laver du lige et flot logo til min nye side ik? *G*

Mvh
FB

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 21:58

FB wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message

> Næste onsdag laver du lige et flot logo til min nye side ik? *G*

Hvem ved ;) Du må se om du kan huske det om en uge :D Og minde mig om det...

Godnat :)

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 22:19

> Hvem ved ;) Du må se om du kan huske det om en uge :D Og minde mig om
det...

Det er skam 10-4 herfra ;)

> Godnat :)

I lige måde Johan. Se nu og få en ordenlig nattesøvn så ;)

Mvh
FB

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-08-03 21:52

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse
> Jah, det onsdage er jo ved at få en magisk status :D

Jeg mangler lige en online puslespil. Kan du nå at bikse det sammen inden
det bliver torsdag

P.S. Det behøver ikke være javasvript. Du må for min skyld lave det i DOS,
hvis du vil.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-08-03 21:57

Benny Nissen wrote:
> [...]
> det bliver torsdag
>
> P.S. Det behøver ikke være javasvript. Du må for min skyld lave det i DOS,

Hmm, skal nu til at i seng :D har haft en dårlig trang til mangel på
søvn på det sidste ;) Men hvis du smider et link til dine brikker kan
det jo være jeg indfører magiske torsdage :D

mvh
Johan

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-08-03 10:36