Hjælp til valg
Fra : Connor

Dato : 06-08-03 20:03

Hvilket kort synes i jeg skal vælge til flg.?

Midi atx:
Det skal køre SATA
Socket 478 minimum 3 Ghz (800 FSB)
Dual ddr
radeon 9800 pro
SB Audigy

Prisen må helst ikke overstige 1500,-

Jeg er meget i tvivl om hvilket jeg skal vælge, så jeg håber der er nogen
der har et godt bud. Ydelsen skal primært bruges til spil.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-08-03 21:20

Asus P4P800 Deluxe.

KLIP

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 07-08-03 12:48

Hej.

Ja, okay, ASUS er godt men ABIT "lidt bedre" specielt hvis du vil OC'e dit
bundbrædt!

Her vil jeg anbefale dig et kanont brædt som Abit IC7-G MaxII eller det
split nye IC7-G Max III. Det er klippestabilt, hvilket jeg efterhånden har
erfaret i modsætning til f.eks. Asus P4C800 Deluxe og CUSL-2. Asus kan også
OC'es men - kan dog ikke gå dén xtra tand højere op i fsb vs. yddelse end
Abit. Jeg har både Abit BD7 - iP4 "Nortwood" 1.6@2.36 og Abit IC7-g Max II
m/ iP4 "Northwood-C" 2.8@3.4 GHz. og det kører bare SÅ klippestabilt begge
med "kun" 2 x 256 DDR-RAM MB på begge. Dog er der på IC7'eren - Kingston
PC3500 HyperX og på BD7'eren - "kun" Kingston PC2100!

Konklusion: Vælg ABIT.

Mvh.

John.

Fra : Connor

Dato : 07-08-03 15:42

Jeg havde kigget en del på Asus P4P800 Deluxe og på MSI 875p Neo-FIS2R.
Abit IC7-G MaxII ser meget interessant ud og jeg tror mit valg i sidste ende
vil falde på det, men hvad får man mere i retail udgaven.?

M.v.h

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 07-08-03 16:06

Hej igen...

Du får både en SATA / PATA konverter, et sæt runde IDE kabler, 2 stk. 12V
kabler til f.eks. SATA/Floppy og som prikken over i'et, en blæser på dit
chipset. Det har man vistnok "glemt" fra Asus. Jeg havde selv indtil
fornyeligt et Asus P4C800 Deluxe som jeg udskiftede efter ca. 1 mdr. med et
Abit IC7-G Max II da jeg var ret så utilfreds med at jeg ikke kunne sætte
min bios som jeg ville og vidste var fysisk muligt, og jeg må indrømme at
jeg allerede nu er fantastisk glad for mit nye Abit brædt! Abit er
verdenskendt for at lave klippestabile bundbrædt og har fået ros til skyerne
af OC'ere!!!!

Asus har godtnok vedlagt nogle "underholdende" spil (- hvis man lige er 12
år el. lign.), en Aquarium ScreenSaver osv., men - hvor mange af os sidder
lige og "roder" med spil og screensaver's?? Du får "mere med" i prisen med
et ABIT rent både yddelsesmæssigt samt brugbart udstyr! Et f.eks. rundt
PATA/FLOPPY kabel skal man jo selv skaffe ved Asus.

Jeg synes nu osse at Asus har "pyntet" lidt for meget på deres nye Bios hvor
Abit er mere "direkte/rå" i deres bios! Ikke noget med noget "Voice Alarm",
"Image on Boot" osv... Anyway, så fatter man ikke en tøddel alligevel et
enste ord af hvad "hun" siger når man booter med et Asus. *GG*

Mvh.

John

Fra : Connor

Dato : 07-08-03 17:28

Mange tak for hjælpen. Mit valg er faldet på Abit IC7-G Max2 Advance. :)

M.v.h

Fra : FalconMan© [2635]

Dato : 10-08-03 12:55

Godt! Må jeg så have lov til som een af de få at sige: "Velkommen i Klubben"
og tillykke med dit nye bunbbrædt". )