Frames: Automatisk kald af Menu frame hvis~
Fra : Jesper Stjerne

Dato : 06-08-03 17:56

Jeg har nogle problemer med at folk kan finde på at linke til
mine undersider, for at "nakke" mit materiale, og selvfølgelig
uden at få min menu frame med.

Jeg ved man kan gøre sådan at en underside automatisk ser om menu
framen er med, menu framen "bond.htm" hedder hoved2

nogen der har forstand på at få det til at virke i praktis ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dyl

Dato : 06-08-03 20:23

<snip>
> Jeg ved man kan gøre sådan at en underside automatisk ser om menu
> framen er med, menu framen "bond.htm" hedder hoved2
>
> nogen der har forstand på at få det til at virke i praktis ?
</snip>

Brug dette Javascript, som skal indsættes først i HEAD sektionen på alle de
sider som ikke må åbnes alene men kun i ramme:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
//Set redirect page
var url = "URL'EN PÅ DEN OVERORDNEDE SIDE - F:EKS WWW.AD-CENTER.DK";
//Should this page be in frames?
// y for yes and n for no
frameEnforcer("y");
function frameEnforcer(frames) {