Frames eller ej ??
Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-08-03 16:48

Hejsa NG

Jeg sidder her og tænker lidt i varmen.......

Jeg har lavet en hjemmeside i FP 2000 (
http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/index.htm ) og har foroven et logo og
i venster side en navigationsmenu, når man ruller ned af siden rulder man
væk fra disse og så er spørgsmålet.

Kan man låse dem fast?? Tror det er noget med frames og det vil jeg gerne
undgå, kan det laves på andre måder ?? Håber der er nogen der ligger inde
med gode ide`er og tips

Venlig hilsen

Jesper c",)

Fra : Jens Lassen

Dato : 07-08-03 07:22

Jesper Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> undgå, kan det laves på andre måder ?? Håber der er nogen der ligger inde

Jeg ved ikke om der er nogle bestemt årsag til at du ikke vil anvende frames.
for det er klart den nemmeste nåde at lave det på.

Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-08-03 17:26

> Jeg ved ikke om der er nogle bestemt årsag til at du ikke vil anvende
frames.
> for det er klart den nemmeste nåde at lave det på.
>
> Jens

Ret mig hvis jeg tager fejl, men giver frames ikke en masse problemer??

Har læst det her under indsatte på http://garion.dk/webdesign/ : kom gerne
med gode ideer til hvordan jeg låser min menu mm.

Helt oprigtigt: Hvis du er ny i html så lad være med at spilde tid på
frames.

Hvis man vil lære en masse javascript m.m. så kan man rette op på de
problemer som frames gir, men det kræver meget, og jeg har ikke set det gi
bedre løsninger på den samme arbejdstid endnu.

Er det fedt at have sider som brugerne ikke kan linke til? (eller kun kan
linke til ved så at miste navigationen).

Menuens gentagelse på flere sider er efter min mening en meget lille
landvinding at opnå til gengæld for at miste brugere fordi de ikke let og
umiddelbart kan få et link til siderne.

Helt oprigtigt: overvej hvor meget tid du vil bruge på frames og iframes.

Det skal nok kunne komme til at fungere, men jeg synes at du bør gøres
opmærksom på at du med iframe (eller frames) let kan løbe ind i nogen
problemer med at
1) man ikke kan linke til andet end forsiden
2) det kan være svært for brugeren at få det rigtige print ud
3) hvis man får en side frem uden frames som søgeresultat fra en
søgemaskine, mangler menuen, og brugerens mulighed for at komme tilbage til
resten af ens site.
4) det er svært at få søgemaskinerne til at gå med ind i en iframe og
indeksere. Resultatet bliver let at indholdet i iframe ikke indekseres. Det
er ikke fedt.

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 10-08-03 01:35

En anden ide kunne være at bruge In-line frames (I-frames)

læs mere om I-frames her:
http://www.yourhtmlsource.com/frames/inlineframes.html

Held og lykke
Steen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 10-08-03 19:22

Steen Alexandersen <steen.alexandersen@stofanet.dk> skrev:
>En anden ide kunne være at bruge
>In-line frames (I-frames)
>
>læs mere om I-frames her:
>http://www.yourhtmlsource.com/frames/
>inlineframes.html
>

>Held og lykke
>Steen

Det ser ud som en mulighed, tak for linkèt

Jesper c",)