css, newline og formatering fra html til c~
Fra : Kim Bendtsen

Dato : 06-08-03 16:31

Hej,

Hvis man bruger <h1> så vil den næste tekst altid begynde på en ny linie,
hvad hedder denne property? Jeg skulle nemlig meget gerne sætte den på et
andet tag.

Og et andet problem ..

Hvordan kan jeg formattere følgende i css?

Altså en linje hvor noget tekst står helt til venstre, noget andet i
midten og det sidste til højre... og tekstens længde variere.

Jeg har forsøgt mig med position relative, men det havde ikke noget
heldigt udfald, håber der er nogen som kan hjælpe da jeg gerne vil udrydde
noget af html'len på min side :)

Mvh

Kim

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 06-08-03 18:16

Kim Bendtsen <lksdf@lksdf.dk> wrote in

> Hvis man bruger <h1> så vil den næste tekst altid begynde på en ny
> linie, hvad hedder denne property? Jeg skulle nemlig meget gerne sætte
> den på et andet tag.

En h1 vil ikke *altid* begynde på en ny linje (som udgangspunkt vil den dog).

Du leder efter 'display'. En h1 har typisk display:block; - det er det der
gør at der forekommer et linjeskift.

> Hvordan kan jeg formattere følgende i css?

[SNIP tabel med tre kolonner]

Du kan starte med at kigge på
<http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html> og så tage
den derfra. Der er mange muligheder for at lave tre kolonner.

Andreas
--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Kim Bendtsen

Dato : 06-08-03 18:17

Den Wed, 06 Aug 2003 17:31:17 +0200, skrev Kim Bendtsen:

> Hvis man bruger <h1> så vil den næste tekst altid begynde på en ny linie,
> hvad hedder denne property? Jeg skulle nemlig meget gerne sætte den på et
> andet tag.
Tja.. fandt ud af at <div></div> sørger for at det næste starte på en ny
linje.

still pending.. :)