B.25 II
Fra : per.j

Dato : 06-08-03 13:23

Hejsa

Er der nogle der har nogen erfaring med B 25 mk 2 ?
Har kigget lidt på en og synes den ser fin ud. Men det er lidt svært, der er
ikke så mange til salg. Har heller ikke rigtig kunne finde noget her inde på
nettet, test osv.

Per.j
sejleren uden båd

Fra : john lundsgaard

Dato : 06-08-03 14:08

"per.j" <per.j@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> ikke så mange til salg. Har heller ikke rigtig kunne finde noget her inde

Hej Per

B 25 hed oprindelig Elvstrøm 6,5, det er muligt det kan lade sig gøre at
finde oplysninger om den oprindelige udgave der blev konstrueret midt i
halvfjerdserne som vist nok en kvartton eller måske miniton (det kan jeg
ikke huske præcist). Så vidt jeg husker blev der ikke bygget så forfærdelig
mange i den originale version, men det er muligt at du kan finde oplysninger
den vej.

Jeg kan ikke mindes at jeg nogen sinde har set en under sejl, men den har en
lidt ekstrem bredde agter, og meget lidt bæreevne i stævnen. Hvis der står
en (rigtig) mand ude i stævnen, så går den meget på snuden.

Ja det var så det jeg kunne bidrage med. Held og lykke med projektet.

Hilsen John

--
Kig ind på
www.sitecenter.dk/highfield-ranch

Fra : john lundsgaard

Dato : 06-08-03 14:16

Nej UPS

Den hed Elvstrøm kvart ton fra starten.

6,5'eren er lille søsteren

Sorry (det er det med alderen!!!!!!)

Hilsen John

Fra : per.j

Dato : 06-08-03 21:56

Mange tak for oplysningerne. Prøver og lede lidt videre

Fra : john lundsgaard

Dato : 07-08-03 12:04

Hej Per

Jeg kom i aftes i tanke om (hukommelsen du ved!!) at B 25'eren havde en kort
periode som "Blue Dina" - lillesøster til "Blue Dane".

Det var såvidt jeg husker i forbindelse med forvandlingen fra Elvstrøm
kvartton og til Blue Dina (Holger Leth Christensen - Rudkøbing, der skulle
bruge den som lillesøster til Blue Dane) at den fik sin nye dæksform (med
kahyt), John Adler fra Starboat i Stenløse overtog den derefter og gav den B
25 navnet for at den skulle passe ind i hans sortiment (R37, B31 og B25).

Der var måske en prøvesejlads rapport fra dengang den blev lanceret som Blue
Dina

Hilsen John

Fra : Søren Gunni

Dato : 07-08-03 14:07

Hej Per!

Jeg er den lykkelige ejer af en Elvstrøm 1/4 ton, der som nævnt er basis
for B25
Forskellen mig bekendt består i at dækket er anderledes (1/4 tonneren er
optimeret til kapsejlads, hvorimod B25 er lidt mere familievenligt
indrettet). F.eks er der vinduer ned til kahytten (større højde i kahyt).

Ellers burde de sejladsmæssigt være næsten identiske

Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere informationer

Søren
--
***** GPS moduler til PC *****
***** Usenet tilbud, 995,- vandtæt *****

per.j <per.j@tdcadsl.dk> wrote in article
<3f30f310$0$93521$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

Fra : Palle Klintrup

Dato : 17-08-03 21:06

En anden forskel på B 25 og 1/4 tonneren er at B25 har jernkøl og 1/4
tonneren har blykøl.

Hvad det har af indflydelse på sejlegnskaberne ved jeg ikke, jeg har sejlet
1/4 tonner i ca 10 år og det er en meget velsejlende båd .

Palle Klintrup.