Datakabler og Win2k
Fra : M_abs

Dato : 06-08-03 13:10

Jeg har et lille problem med at få de fleste programmer til at kommunikere
med min mobil via mit datakabel.
Jeg er dog kommet så langt at det er Win2k, der er problemet. Noget at de
"kære" folk hos MS har lavet com-porten om. Jeg vil dog helst undgå at
skulle installere Win98SE på en gammel hdd jeg har liggende. Så er der ikke
en anden løsning? Jeg har prøvet UserPort, men jeg har nul ide om hvordan
jeg skal bruge det. Jeg har installeret UserPort.sys, og brugt UserPort.exe
til at start driveren med, men der er stadigvæk intet der virker.

Jeg har købt mit kabel hos www.mobilkabler.dk og min telefon er en N3510i.

Den eneste program jeg har fået til at virke er LogoManager 1.3 fra
www.logomanager.co.uk

Oxygen Phone Manager II virker slet ikke. www.opm-2.com

mvh Morten

Fra : M_abs

Dato : 06-08-03 17:08

"M_abs" <M_abs@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
UserPort.exe
> til at start driveren med, men der er stadigvæk intet der virker.

Okay, jeg var vist for hurtigt ude der. Jeg har lige installeret Win98 på en
anden hdd. Det hjalp over hovedet ikke. Så bliver jeg jo lidt mistænkelig,
som mit kabel rent faktisk er hvad det skulle være. iflg. den lille gule
seddel jeg fik med kablet fra mobilkabler.dk står der bl.a.:
"meets all RS-232C and V.28 specifications"
"FBUS Data Rate speed up to 115.2kbps (software dependent)"
"MBUS Data Rate speed up to 9600bps (software dependent)"
"FBUS or MBUS autoswitching mode"

Men jeg kan ikke få FBUS til at virke under hverken Win2k eller Win98.
Er der noget galt med kablet, min computer eller min telefon?
Kablet har kun 4-ben i den ene der skal ind i telefonen, men der er til 6
forbindelser nede i telefonen, er dette helt rigtigt?

Der må da være nogen her med lidt erfaring/viden om dette

mvh Morten

PS.: Det eneste jeg har rigtigt brug for er at kunne overføre
Java-spil/programmer og måske billeder, både til og fra telefonen.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-08-03 21:45

> Der må da være nogen her med lidt erfaring/viden om dette

Åbenbat ikke :)

Men prøv at spørge på http://nokiafree.org/forums/ der ved de en masse om
kabler og software osv.

Mvh.
Henrik

Fra : Dark_Wolf

Dato : 10-08-03 09:23

Oki, start UserPort og bed den om at åbne dine com porte (på min com
03F8-03FF, kan ses under enhedshåndtering, porte, com1, egenskaber,
ressourcer). Nu skulle OPM virke, gør den ihvertfald på min.

http://www.kandu.dk/

Fra : M_abs

Dato : 10-08-03 15:08

"Dark_Wolf" <Dark_Wolf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Oki, start UserPort og bed den om at åbne dine com porte (på min com
> 03F8-03FF, kan ses under enhedshåndtering, porte, com1, egenskaber,
> ressourcer). Nu skulle OPM virke, gør den ihvertfald på min.

Virker stadigvæk ikke

Hvordan ser dit kabel ud? Jeg har lidt på fornemmelsen at jeg har fået noget
forkert