Frames spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 10:59

Hej NG'ere

Jeg har en hjemmeside med frames.
Hvilket kode kan man indsætte så vis en gæst åbner en html side direkte, der
ellsers skulle havde være åbnet i en frames.
Det jeg ønsker er at såfremt en side bliver åbnet, at den indlæser de
resterende frames så siden bliver vist ordentlig
På forhånd tak
Flemming

Fra : RoJo

Dato : 06-08-03 11:07

"Flemming Løvenhardt" <lovenhardt.snabela.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f30d175$0$97233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Det jeg ønsker er at såfremt en side bliver åbnet, at den indlæser de
> resterende frames så siden bliver vist ordentlig

Så skal du bruge nedenstående:

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--Hide
if (top.location == self.location) {
val = location.href;
val = val.toLowerCase();
filnavn = val.substring((val.lastIndexOf("/")+1), val.length);
top.location.href = "index.html?content="+filnavn
}
// End hide -->

content skiftes ud med navnet på indholdsruden.

Mvh
RoJo

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 13:15

Hej RoJo
Jeg kan ikke få scriptet til at virke.
Har sat det ind i head skrevet:

> top.location.href = "index.html?content="+filnavn
top.location.href = "index.html?content="nlp.htm

Hvis jeg skriver: top.location.href = "index.html?content=nlp.htm"
loader den helt fra start og det var ikke meningen
min hjemmeside er www.rig1.dk
Jeg har pørvet at sætte det ind på den side under menu "Erhvervs NLP" og
siden med navn i menuen Erhvervs NLP
Den hedder nlp.htm

mvh
Flemming

Fra : RoJo

Dato : 06-08-03 19:07

"Flemming Løvenhardt" <lovenhardt.snabela.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f30f14a$0$97209$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Har sat det ind i head skrevet:

> top.location.href = "index.html?content="nlp.htm
>
> Hvis jeg skriver: top.location.href = "index.html?content=nlp.htm"
> loader den helt fra start og det var ikke meningen

Hej Flemming

du skal som jeg skrev udskifte "content", så den passer med navnet på
framen:

top.location.href = "index.html?mainFrame="+nlp.htm

top.location.href = "index.html?topFrame="+topframe.htm

top.location.href = "index.html?bottomFrame="+bottomframe.htm

Så skulle det virke

Mvh
RoJo

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 12:15

Hej igen JoBO
Tak for din tålmodighed.
Mit problem er at jeg ikke selv i tiderns morgen udarbejdede min hjemmeside.

Den er sat sammen på flg måde.

Index.html er op delt i 3 frames:
<frameset rows="100,*,60" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="topframe.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
<frame src="middelframe.htm" name="mainFrame">
<frame src="bottomframe.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>

Mainframen indlæser en middelframe, der består også af frames
<frameset rows="*" cols="270,*" frameborder="NO" border="0"
framespacing="0">
<frame src="menu.htm" name="menuframe" scrolling="NO" noresize>
<frameset rows="100,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="topmain.htm" name="topmainframe" scrolling="NO" noresize>
<frame src="main.htm" name="mainframe">
</frameset>

Og det er i mainframe fra filen middelframe.htm at min fil nlp.htm indlæses.
Det er denne (og andre) som jeg ønsker at sikre mig at de er åbnet i den
rette frame.
Jeg ved ikke om det kan lade sige gøre at f.eks. hvis nlp.htm indlæses uden
rammer at denne åbens i den ramme som jeg oprindeligt havde ønsked.
Håber det er ok at blive ved med at spørge, men jeg kan ikke oversku hvordan
dette kan kodes har prøvet med det går hele tiden galt.

De bedste hilsner

Flemming