A7v333 og MyLogo
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 10:13

Hej gruppe,

er der nogen der kender specifikationerne for et billede til brug med Asus
MyLogo-funktion? Jeg har prøvet næsten alt, men det jeg har fundet ud ad
ind til videre, er at billedet skal være 640x480 i 16 farver. Men ved
hvilken
opløsning (dpi)? Jeg har prøvet lidt af hvert, men kan ikke få billedet til
at komme
frem som det skal. Der kommer blot det originale billede frem. Jeg har været
igennem Asus hjemmeside, men det er nok den mest uoverskuelige hjemmeside
til dato.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-08-03 14:27

"Trygleren [9000]" <HesteskeletAhesteskelet.dk> skrev i en meddelelse

> men det jeg har fundet ud ad
> ind til videre, er at billedet skal være 640x480 i 16 farver. Men ved
> hvilken opløsning (dpi)?

Det er der ikke noget der heder DPI i bitmap billeder.

Hvis et billede har en opløsning på 640x480 pixel så er det dét,
DPI kommer først ind i billede hvis du printer billede ud.

Eks. et billede på 300x300 pixel udprintet på 1"x1"
har 300dpi, bliver samme billede udprintet på 2"x2"
er det 150DPI

Så opret et billede i "640x480 pixel" i 16 millioner farver
når du er færdig med at tegne/male så konvertere du billede
til 16 farver og gemmer det som en bmp fil.

Jan Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 14:47

> Det er der ikke noget der heder DPI i bitmap billeder.

Hvem nævnte bitmap? Jeg arbejder ofte med Paint Shop Pro, og
har en standardopløsning på mine billeder i 72 pixels pr. tomme.

> Så opret et billede i "640x480 pixel" i 16 millioner farver
> når du er færdig med at tegne/male så konvertere du billede
> til 16 farver og gemmer det som en bmp fil.

Det var det jeg gjorde - det virkede desværre ikke.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-08-03 17:37

> Hvem nævnte bitmap? Jeg arbejder ofte med Paint Shop Pro, og
> har en standardopløsning på mine billeder i 72 pixels pr. tomme.

Jeg gik ud fra at 640x480 var et bitmap billede og ikke mm,tommer,

i PSP giver de "72 pixel pr. tomme" først mening hvis du skriver dine
dokument
størrelser i mm,cm,tommer , eks. A4(21,0cm*29,7cm) i 300dpi bliver til et
bitmap billede på 2480x3507 pixel.

Hvis du fortæller PSP at dit billede skal være 900x900 pixel
så er det underordnet hvad det står i "Resolution"

> Det var det jeg gjorde - det virkede desværre ikke.

Jeg har selv rodet med det engang, og fik det heller ikke
til at virke, og hvis jeg husker rigtigt så droppede jeg det
p.g.a. chancen for at lave ged i bios og så sidde med et dødt
motherboard p.g.a. et cool opstartsbillede

Jan Rasmussen
Asus A7V333,rev1,Bios 1018beta1
XP2500+ 1866@2266(133x17)

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 15:43

Ha - endelig har jeg fået luret den! Når man bruger MyLogo
tager den en backup af den biosfil man vælger og kalder den
for filnavn.BAK - den placerer så det billede man har valgt i
en kopi af den biosfil man valgte og gemmer det. Den nye fil
skal man så flashe med Asus Update - det spiller bare max nu!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-08-03 18:34

Trygleren [9000] skrev :
> [...]
> en kopi af den biosfil man valgte og gemmer det. Den nye fil
> skal man så flashe med Asus Update - det spiller bare max nu!

Gider du lave en udførlig beskrivelse, Please!

Hvad størrelse skal billedet have, hvor mange farver, hvilket format, hvor
skal det ligge og hvordan får jeg det ind i bios...?
Kort sagt ALT !

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 19:39

> Gider du lave en udførlig beskrivelse, Please!

Vælg et billede og sørg for det overholder følgende:

a) 640x480
b) 16 farver

MyLogo informerer selv, hvis filen er for stor.

1) Start MyLogo
2) Vælg imagefilen af din nuværende BIOS*
Eksempelvis a7v333v1016.awd
Denne vil blive kopieret og omdøbt til a7v333v1016.bak
3) Vælg det billede der skal bruges
4) Tryk Ok. Din nye imagefil er klar til brug og hedder
(i dette eksempel) a7v3331016.awd.
5) Åben Asus Update og vælg 'Update BIOS from file'
6) Vælg a7v333v1016.awd (ikke .bak-filen!).
7) Hurra!

*) Denne kan laves vha. Asus Update:
1) Åben Asus Update
2) Vælg 'Save Current BIOS to a file'
3) Hurra!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-08-03 21:10

Trygleren [9000] skrev :

> [...]
> (i dette eksempel) a7v3331016.awd.
> 5) Åben Asus Update og vælg 'Update BIOS from file'
> 6) Vælg a7v333v1016.awd (ikke .bak-filen!).

Tak Det vil jeg prøve!

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 20-08-03 22:47

> Tak Det vil jeg prøve!

Til at virke, fik du det, my young apprentice? =)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-08-03 10:15

Trygleren [9000] skrev :

> Til at virke, fik du det, my young apprentice? =)

Yet not Tryed!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-08-03 06:30

Michael Lund Sørensen skrev :

> Yet not Tryed!

Virkede fint!!!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-08-03 07:58

> Virkede fint!!!

Glimragendd =)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-08-03 15:15

Trygleren [9000] skrev :

> Glimragendd =)

Ja nu står navn og adresse mv i opstartsbilledet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03 - i snit 52 besøg om dagen)