Farlig Staffordshire Bull Terrier ;-)
Fra : Eifelvuf

Dato : 06-08-03 07:03

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : mathilde

Dato : 06-08-03 09:26

Det er da en tand for komisk:)))

Mathilde

-men synd at hunden måtte lade livet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-08-03 10:08

On Wed, 06 Aug 2003 08:25:51 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

>Det er da en tand for komisk:)))
>
>Mathilde
>
>-men synd at hunden måtte lade livet.

,,,,Jeg syntes da ikke at det er komisk, men sørgeligt ! de fleste
hunde ville nok passe på deres ejer "mere eller mindre efiktivt" hvis
han/hun lå og var meget syg, det er vel meget naturligt ? og at manden
og hunden så dør pga at hunden vil passe på ham er da sørgeligt.

Fra : mathilde

Dato : 06-08-03 10:50

Jeg syns faktisk at det er tragikomisk, så,
Og det holder jeg fast i, fordi konen burde også havde været blandet ind
i hundens træning, så hun kunne havde været til hjælp.
Jeg syns manden har trænet hunden for effektivt, når ikke en gang hans
kone kan kalde den til sig. Og derfor syns jeg det var en tand for
komisk, for i den situation, var hans gode vagthund, så ikke til nogen
hjælp.

Mathilde.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-08-03 11:17

On Wed, 06 Aug 2003 09:50:05 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>kone kan kalde den til sig. Og derfor syns jeg det var en tand for
>komisk, for i den situation, var hans gode vagthund, så ikke til nogen

,,,,,,,,,,,,Hunde kan jo ikke regne ud at ejeren er ved at dø og at
dem der står foran ham vil hjælpe !så det kan man jo ikke bebrejde
hunden. Hunden/racen knytter sig ekstremt meget til ejeren, og vil
bokstaveligttalt kæmpe til døden for dens ejer ! det er der ikke mange
hunde der vil eller kan gøre efter, og jeg syntes at det er en
imponerende evne hunden har, at den vil gå i døden for sin ejer, det
er ægte og sjælden kærlighed når nogen vil gå i døden for en

det var bare ikke så heldigt i denne situation, men det kan man ikke
bebrejde hunden for, eller ejeren, for man kan jo ikke afprøve/træne
hvordan ens hund reagerer under et hjerteandfald . Hunden gjorde det
den fandt rigtigt i situationen og som dens instinkter siger den, og
det var at forsvare ejeren, og det gjorde den jo godt "for godt" kan
man sige.

Og jeg vil nu aldrig kalde det for komisk når nogen dør ! menneske
eller hund.

Fra : Torben Sørensen

Dato : 07-08-03 04:29

Jeg har ikke læst artiklen i Ekstra Bladet, men kan fornemme, at den handler
om en hund, der beskytter sin ejer. Jeg vil fortælle en lignende historie,
blot med mig selv som hovedpersom.

For 5 år siden blev jeg påkørt af en bil, mens jeg står med min daværende
hund, Lea (Lab/Schäfer, tæve), og venter på en bus. Bilisten får et
ildebefindende og kører over cykelsti og rammer mig på fortovet. Instinktivt
får jeg kastet hundesnoren, så hunden er fri og ikke bliver påkørt. Jeg
ryger hen over bilen og ligger bevidstløs på jorden med bl. a. kompliceret
åbent benbrud. Lea er der straks og vogter på mig, så ingen kan komme til og
lave flere ulykker. Den knurrer, viser tænder og hårene er rejst. Jeg ligger
med kraftig blødning fra benbruddet.

Da ambulancen kommer aner de ikke hvad de skal stille op, og politiet ved
det heller ikke. De beslutter at kalde Falckstationen for at få en branmand
ud med en kraftig brandhandske, for så kan Lea bare bide så tosset den har
lyst. Da betjenten er nået tilbage til patruljevognen for at kalde op, så
løber Lea pludselig derhen. De andre tænker: "Nu æder den ham!", men nej.
Den sprang over hans ryg og satte sig ind på bagsædet af bilen. Den elskede
at køre i bil, og den var drøn-forvirret. Betjenten kastede radioen, skyndte
sig at smække bildøren, og så var hunden af vejen, og jeg kunne komme med
ambulancen. På politistationen blev de urolige, da radioen bare blev smidt,
og de ikke kunne få kontakt igen, så endnu en patruljevogn ankom til
ulykkesstedet meget hurtigt.

Lea blev derefter flyttet over i en af Falcks dyretransporter og kørt til
den lokale hundepension.
Den havde resten af sit liv et traume over denne oplevelse: Hørte den
udrykningskøretøjer i det fjerne blev den meget vagtsom og urolig, og en
enkelt gang til en byfest på Søborg Hovedgade, hvor Falck var repræsenteret
med en reklamestander, ville en flink Falckmedarbejder kæle med den. Det
synes Lea var en meget dårlig ide. Havde jeg ikke reageret hurtigt, så havde
den siddet i armen på ham. Han fik hele historien fortalt, og syntes så at
Lea egentlig handlede rimelig fornuftigt ved ikke at ville tale med ham. I
hundens øjne så havde redningsfolkene jo fjernet den, og kørt den til et
helt fremmed sted, og placeret den i et bur.

Jeg har fået historien fortalt af betjentene fra ulykkesstedet, for jeg kan
selvfølgelig intet erindre fra min bevidstløse tilstand.

Der er ikke så meget morale i dette, jeg fik bare lyst til at fortælle en
historie.
Efter 1 år i kørestol og et halvt års genoptræning var det overstået.
Hvordan Lea blev en "servicehund" i den forbindelse, er en anden historie.

Hilsen
Torben

Fra : Pwh

Dato : 07-08-03 07:22

Torben Sørensen wrote:
> [...]
> handler om en hund, der beskytter sin ejer. Jeg vil fortælle en
> lignende historie, blot med mig selv som hovedpersom.

En virkelig god og lærerig historie, det er lige sådan noget der
gør en rigtig glad for sin hund.
Men det var jo også verdens bedste blanding du havde dengang ;)

/Jens (med Tyson en Lab/Schæferblanding)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-08-03 08:02

On Thu, 7 Aug 2003 05:29:25 +0200, "Torben Sørensen"
<torben.sorensen@mail.tele.dk> wrotd:

>Jeg har ikke læst artiklen i Ekstra Bladet, men kan fornemme, at den handler
>om en hund, der beskytter sin ejer. Jeg vil fortælle en lignende historie,
>blot med mig selv som hovedpersom.

,,,,ja den beskyttede ejeren, over for rederne konen og politiet, så
ingen kunne komme tæt på ham, problemet var så bare at han havde et
hjerteandfald og var død da politiet fik skudt hunden tilsidst. Det
var måske et problem at konen heller ikke kunne komme hen til ham, men
sådan tror jeg at det er hos mange hunde de knytter sig ekstra meget
til en person, måske lægger man ikke mærke til det i dagligdagen, men
hvis man kommer ud i en krise så ved hunden godt hvem der er vigtigst
for den. Og det er jo umuligt at træne en hund til at reagere på en
bestemt måde i sådan en situation, da man ikke kan afprøve det at
blive kørt ned eller få et hjerteandfald.

> [...]
>Efter 1 år i kørestol og et halvt års genoptræning var det overstået.
>Hvordan Lea blev en "servicehund" i den forbindelse, er en anden historie.

,,,,,,,,,,,Det var en intersant historie, og den viser nok at de
fleste hunde vil forsvare ejeren hvis han er kommet til skade, du var
så heldig at hunden hoppede ind i bilen. Jeg har også tænkt over hvad
der ville ske hvis jeg blev kørt ned en dag jeg gik med hunden, for
med min hund nytter det ikke noget at de tager brandhandsker på"tror
jeg ikke" og det må fandme være surt at vågne op på hospitalet med
brækkede knogler og samtidig få at vide at ens hund er blevet skudt
men gad vide om de ikke har nogle bedøvelsespile herhjemme?

men man kan godt forstå hunden den kan jo ikke forstå at bilen ikke
skader en med vilje

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 06-08-03 12:11

Hejsa

Jeg synes denne her er sjovere .. så kan han lære det

http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=213334

Hilsen pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 17:10

"Pia Lihme Petersen" <Pia@lihme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Hej Pia

Med en meget øm latter, gætter jeg på, det tager et stykke tid, før han
prøver på det igen

M.V.H.....Benny..