Skærme
Fijala 3554
LCD skærme - store og til gode priser
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 06-08-03 00:58

Hej med jer

Hvis jeg ikke kan finde plasma skærm som passer til mit behov eller hvis det
bliver for dyrt så vil jeg gerne købe en stor LCD-skærm til en god pris og
super kvalitet.

Det kan være Philips eller Samsung dog foretrækker jeg Samsung da de er
billigere og lige så gode som Philips oog Sony.

Jeg vil gerne have mindst 19" eller bedst 21" eller 24" men jeg er usikker
på valget mellem disse størrelser.

Jeg vil dog helst have 1600x1200 eller mere så jeg prøver at finde den
bedste og rigtige skærm til min PC med WinXP.. Jeg er svagsynet og vil
derfor have gavn af stor skærm på lang afstand.

Farven skal helst være i sølv/silver..

Men jeg er usikker på hvor mange DOT pitch jeg skal se nærmere på og vælge?
Ved CRT-skærme er det bedst at vælge mindre end 0,24 dot men hvad med
LCD-skærme?

Jeg kan se på nettet hos edbpriser at dot er oftest på 0,29-0,27 dot på
LCD-skærme - især de store. Så jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det..

På forhånd magne tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Erik Varn Semey

Dato : 06-08-03 09:11

Acer AL1931 er en sølv/silver ligesom AL732
1280*1024, response 25ms, pixel 0.294