USB og Abit IS7
Fra : David Jensen

Dato : 05-08-03 20:53

Har ovennævnte bundkort og efter installering af XP Service Pack 1 har de to
USB 2.0 porte virket upåklageligt. De er iøvrigt ført ud gennem fronten.

Forleden aften sad jeg og surfede og pludselig kom BSOD
(blue-screen-of-death) med en fejlmeddelse vedrørende en fil hvis navn jeg
ikke husker 100%, men hvori ordet USB forekom. Intet var tilsluttet USB 2.0
portene.

Nu er BSOD ikke helt ualmindelig, godt nok lang tid siden jeg sidst har set
sådan en, men alligevel........ Jeg ignorerer det, lige indtil idag hvor jeg
skal overføre data fra mit digitalkamera og jeg erfarer USB 2.0 portene ikke
længere virker - øv!

- Har fjernet usb-enhederne og ladet XP geninstallere drivere.

- Opgraderet bios til sidste nyeste (version 15).

- Tjekket biosindstillinger og alt virker i skønneste orden..

- Og jo, kameraet virker fint.

- De fire andre usb-porte virker også fint.

- Har tjekket for løse forbindelser og lignede.

Er de to porte brændt af, eller er det måske et softwareproblem?

Systemspecs (i tilfælde af at det skulle ha' noget at sige):

Windows XP Pro SP1
2x512mb pc3200 ddr-ram
120gb SATA harddisk (Seagate 7200.7)
P4 1,6ghz @ 2,4ghz