Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal jeg vælge Canon G5
Fra : Aagaard

Dato : 05-08-03 20:27

Jeg har i en rum tid gået og tænkt på at udskifte mit dejlige Canon A20 med
et G5. Nu er pengene frigivet fra budgettet, og så ville jeg lige se, om der
skulle være kommet noget der er bedre.
Jeg lægger meget stor vægt på skarpe billeder og mulighed for at stille
blænde, tid, iso m.m.
Findes der noget bedre i samme prisklasse +max. kr. 500,- (købes billigst
muligt via EDBpriser i DK), som kan vise bedre resultater end G5?

Mvh.
Aagaard.

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 05-08-03 20:56

Aagaard <skriv-ikke@til.dk> skrev:
> [...]
>blænde, tid, iso m.m.
>Findes der noget bedre i samme
>prisklasse +max. kr. 500,- (købes billigst

Hej Aagaard

Canon G5 er et fremragende kamera. det kan jeg godt garantere dig.
Men der er andre alternereiver. Jeg er pt. ved at ligge sidste
hånd på en meget stor test at Canon G5, Olympus E20p, Olympus C-
5050, Nikon Coolpix 5700, Nikon Coolpix 5400, Sony V1, Sony F717
alle kamera som ligger direkte og konkurrer med Canon G5

Jeg håber at kunne vise resultatet i næste uge (Uge 33) på
www.kamerahuset.dk Så har du lidt tålmodighed, så kan du måske
blive klogere der

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : max

Dato : 05-08-03 21:25

> [...]
> alle kamera som ligger direkte og konkurrer med Canon G5
>
> Jeg håber at kunne vise resultatet i næste uge (Uge 33) på

Det lader ikke til der er andre der vil, så må jeg jo..
Jeg blir rigtig rigtig negativ hvis du blir ved med dine
henvisninger til butikken, som du åbentbart arbejder
i, for eller har økonomiske relationer med, under dække
af at der kommer nogle "tests" en dag..
Pak sammen og fis af..!!!! -max-

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 05-08-03 21:31

max wrote:

> Det lader ikke til der er andre der vil, så må jeg jo..

Det godt at der nogen der har nosser

> Jeg blir rigtig rigtig negativ hvis du blir ved med dine
> henvisninger til butikken, som du åbentbart arbejder
> i, for eller har økonomiske relationer med, under dække
> af at der kommer nogle "tests" en dag..

Jeg kunne have sagt det bedre.

> Pak sammen og fis af..!!!!

Nemlig. Det er snart lidt træls at se det samme indlæg igen og igen. Men
det giver måske et hint til, hvor man ikke skal foretage sit kamera indkøb.

VH
Carsten

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 22:00

Carsten Øhlenschlæger wrote:

> Det godt at der nogen der har nosser

Det udelukker jo så ~halvdelen af klodens befolkning ;)

> Jeg kunne have sagt det bedre.

Formodentlig. Lidt mere diplomati kunne have været på plads.

Måske man kunne nøjes med at oplyse Kim, at man følte at de gentagne
henvisninger var en reklame, og at det ikke er i overensstemmigelse med
gruppens fundats http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

> Nemlig. Det er snart lidt træls at se det samme indlæg igen og igen. Men
> det giver måske et hint til, hvor man ikke skal foretage sit kamera indkøb.

Nogen der har sagt det til Kim, før i beder ham om at "fis af..!!!!" ?

Har du/i givet Kim en chance for at reflektere over jeres synspunkt ?

--
Don't waste space

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 05-08-03 22:54

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 05-08-03 23:10

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 05-08-03 23:20

Thomas Corell <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev:

> [...]

Tak for linket til "Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet"
Var ikke klar over de eksisteret. Det har på indet tidspunkt være
min hensigt at reklamer for min arbejdsplads.

Selv om jeg i mange år har arbejdet med internettet, så må jeg
indrømme at det første gang jeg har kastet mig i lag med
nyhedsgrupper. Så Sorry!! hvis jeg har pisset nogle af.

Da jeg meldte mig ind, overvejet jeg da hvordan jeg skulle gøre,
og jeg må indrømme at jeg syntes det vil være forkert at holde min
baggrund hemlig. Men jeg skal da lade være med at
nævne ........ "min arbejdsplads i fremtiden

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 06:49

kim@kamerahuset.dk wrote:

> Tak for linket til "Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet"
> Var ikke klar over de eksisteret. Det har på indet tidspunkt være
> min hensigt at reklamer for min arbejdsplads.

Tror der er smuttet et mellemrum ind i mit indlæg i din newsreader.

Kast .fritid.foto bagefter linket så det slutter med:

grupper.pl?get=dk.fritid.foto

> Selv om jeg i mange år har arbejdet med internettet, så må jeg
> indrømme at det første gang jeg har kastet mig i lag med
> nyhedsgrupper. Så Sorry!! hvis jeg har pisset nogle af.

Tag det roligt, nogen overreagerer når andre laver en fodfejl, og
glemmer at de også selv var grønne til nyhedsgrupper en gang ;)

> [...]
> baggrund hemlig. Men jeg skal da lade være med at
> nævne ........ "min arbejdsplads i fremtiden

Der er som sådan ikke noget galt i at nævne din arbejdsplads, bare husk
på at det meget nemt opfattes som (skjult) reklame; og du har jo set
hvad det medfører af følelsesudbrud fra nogle ;)

Personligt regnede jeg også med at det var en "smutter".

Men velkommen til, her på usenet.

P.S. jeg vil foreslå at du finder en "rigtig" newsreader, fremfor den
der web-ting.

--
Don't waste space

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 08:14

<kim@kamerahuset.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> baggrund hemlig. Men jeg skal da lade være med at
> nævne ........ "min arbejdsplads i fremtiden

Hej Kim

Hvis du hemmeligholder din arbejdsplads, vil nogle andre, som ved hvor du
arbejder, finde det temmeligt suspekt, så du må nøjes med at sige " Can't
please them all "

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 21:35

max wrote:

> [...]
> henvisninger til butikken, som du åbentbart arbejder
> i, for eller har økonomiske relationer med, under dække

Jeg er ikke enig i din "fis af..!!!!", jeg er dog enig i at Kim nok har
overtrådt en hårfine grænser, ved at nævne placeringen af den kommende
test.

Hvis du ser bort fra den ene ting (som jeg heller ikke billiger), mener
jeg at Kim har beriget gruppen med hans erfaringer. Derudover har han
kendskab til lidt "insider" information, som man som forbruger ikke
umiddelbart har en chance for at finde ud af.

Jeg vil mene det er et plus at have en, som har haft muligheden for at
have et hav af kamera'er igennem hænderne. Han kan jo, i modsætning til
de fleste her i gruppen, sammenligne forskellige kamera'er.

--
Don't waste space

Fra : kim@kamerahuset.dk

Dato : 05-08-03 21:55

Hej Max

> [...]
>henvisninger til butikken, som du åbentbart arbejder
>i, for eller har økonomiske relationer med, under dække

Jeg er da ked af det signer dig at jeg arbejder i Kamerahuset. Men
skulle jeg heller holde skjult? I princippet interessere det mig
ikke om folk køber kameraet hos os eller andre steder. Jeg har
ingen økonomisk interesse i min arbejdsplads, anden det er her jeg
for min løn.

Min store interesse er det jeg laver, og side her og skrive er
ikke noget jeg for løn for, da det er ude for arbejdstid. Men jeg
kan fortælle dig at jeg arbejder hårdt for, at vi for en
hjemmeside i Danmark der kommer til at hede www.kameratest.dk,
jo jeg er ude og føle mig frem hvad der sker rundt om i krogene.
Men kameratest.dk vil ikke have noget med kamerahuser.dk at gøre
overhovedet.

Men da det er min arbejdsgiver der stiller alle de kamera til
rådighed som jeg tester, så er det vel også ok at testen
præsenteres der. Mange af de test som aviser og bladene laver om
de forskellige digitalkamera, er så useriøse og dårligt lavet, at
de ofte er mere misvisende en retvisere. Desværre

Så min vinkel til det er at bruge min viden, og udvikle en
testbænk som giver et meget præcist billede af forskellene på de
forskellige kameramodeller.

Men du skal vide, at jeg er ikke sælger, men teknisk interesseret
i kamerande og uddannet reklamefotograf og multimediedesigner.

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 06-08-03 09:00

kim@kamerahuset.dk skrev i dk.fritid.foto:

> [...]
>ikke om folk køber kameraet hos os eller andre steder. Jeg har
>ingen økonomisk interesse i min arbejdsplads, anden det er her jeg

Jeg håber ikke, at det lykkes Max m.fl. at kyse dig og andre væk med
deres mildest talt ikke særlig venlige sprogbrug. Jeg er personligt
rystet over, at man allerede i første indlæg i tråden forfalder til
mudderkastning af værste skuffe. Fordi man ikke bryder sig om andre
folks indlæg, så kan man jo godt skrive det i en sober tone.

Som Thomas Corell skriver i sit indlæg, så vil det være synd og skam,
hvis du efter Max's svada vælger at forlade gruppen, fordi du må
formodes via din arbejdsplads at ligge inde med informationer, der kan
komme gruppen til glæde.

Men når det så er sagt, så er indlægget fra Max et eksempel på, at man
virkelig balancerer på en knivsæg, når man deltager i nyhedsgrupperne
som ansat i et firma, der har økonomiske interesser i gruppens emne.

Det kendes i særdeleshed fra news:dk.edb.internet.udbydere og
news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel, hvor især sidstnævnte gruppe
befolkes[1] af mere eller mindre useriøse webhoteludbydere, der
faldbyder deres tilbud og rakker ned på alle deres konkurrenter, mens
brugerne er repræsenteret af notoriske brokkehoveder, der bruger mest
tid på at skælde ud over at deres '9-kr.-om-måneden-webhotel' ikke er
nær så stabilt som et webhotel til 500 kr. om måneden. Sat på spidsen
vel at mærke.

Men diskussionen om 'kommercielle indlæg' er ligeså gammel som usenet
selv. I bund og grund handler det vel om menneskers ulyst til at blive
omklamret og bombarderet med reklame i tide og utide, og de senere års
heftige stigning i spam-mængden har sikkert også gjort sit til at man
er blevet mere på vagt over for indlæg, der kunne tænkes at være
kamoufleret spam.

Jeg kan godt følge Max et stykke af vejen, når han reagerer på de
mange indlæg om kameratests, der måske på et eller andet tidspunkt ud
i fremtiden kan ses på en bestemt hjemmeside. Det _kan_ godt blive for
meget af det gode at blive ved med at love et eller andet, som måske
aldrig bliver opfyldt.

Når man som erhvervsdrivende deltager i nyhedsgruppe, så bør man gøre
sig dette problem klart. Man skal sørge for at ens indlæg har et reelt
indhold, så det ikke bare blive et reklameindlæg. Jeg synes faktisk,
at du har holdt dig på den rigtige side af stregen i de fleste af dine
indlæg!

Jeg mener heller ikke, at du skal deltage i gruppen UDEN at fortælle,
at du er ansat i Kamerahuset. Den oplysning bør stå i alle dine
indlæg, så folk selv kan vurdere dine indlæg ud fra den forudsætning.
Jeg kan her anbefale dig at skrive det i en signatur[2].

I gruppen news:dk.edb.internet.udbydere var det meget brugt, at
ansatte hos diverse udbydere underskrev sig med en standard
disclaimer, der samtidig fastslog, at de udtalte sig som
privatpersoner. Grunden hertil var, at flere af de store udbydere
direkte krævede det af deres ansatte.

Jeg sætter FUT (Follow-up to) til news:dk.admin.netikette, hvor man
normalt diskuterer den slags netikette-spørgsmål, da det jo i bund og
grund ikke har noget med foto at gøre.[3]

[1] Jeg aner ikke om det stadig er tilfældet, da jeg opgav gruppen for
flere år siden.
[2] Den del af indlægget, der står nederst, adskilt af en "-- " på en
linie for sig selv. Se nedenfor.
[3] Nå, det glemte jeg selvfølgelig. Men det skulle være rettet i
dette indlæg. Beklager, hvis nogen nåede at få det i to eksemplarer.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : N/A

Dato : 05-08-03 21:22

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 21:22

Niclas wrote:
> hej....G5 tager SUPER billider tjek her det er taget med et CANON G5 har
> ikke selv taget det.

Du må ikke sende vedhæftede ting her i gruppen.

Brug i stedet en gruppe i dk.binaer eller en hjemmeside.

> b egin 666 34096.jpg
> M_]C_X `02D9)1@`!`@```0`!``#_X1Z&17AI9@``24DJ``@````*``\!`@`&

XFUT: dk.admin.netikette

--
Don't waste space

Fra : Aagaard

Dato : 06-08-03 08:13

> [...]
> Findes der noget bedre i samme prisklasse +max. kr. 500,- (købes billigst
> muligt via EDBpriser i DK), som kan vise bedre resultater end G5?

Tak til Kim fra ... nå, ja, det må jeg vist ikke nævne, men han var den
eneste der kom med andre bud end G5, og det var hvad jeg søgte.

Denne tråd = min tråd - mit spørgsmål - mit emne ... blev så til en
diskussionsklub mht. hvad man må, kan og skal i gruppen. Det er ÆRGERLIGT,
at mit oprindelige spørgsmål skal drukne i regelret og måske også lidt
stivnakkethed.

Jeg havde forventet at få gode råd, inden jeg nu tømmer kontoen, og
forhåbentlig får lidt valuta for investeringen. Nå, men nu ved jeg da hvad
man må og ikke må i gruppen ... det kan jeg sikkert også læse i kommende
tråde...

Det blev G5 (Så er jeg vist ikke helt OT .

EOD.

Ha' en rigtig god dag, og pas på blodtrykket her i sommervarmen.

--
Aagaard
PS Lad være med at bruge tid på at besvare dette indlæg, jeg læser det ikke.

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 12:53

Aagaard wrote:

> Denne tråd = min tråd - mit spørgsmål - mit emne ... blev så til en

Der er nogen der ejer en tråd på usenet. Tråde har det med at have deres
eget liv, det er (efter min mening) en af charmerne ved
usenet/nyhedsgrupper.

--
Don't waste space

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 13:25

Thomas Corell skrev:

> Der er nogen der ejer en tråd på usenet.

Hvem skulle det være da? ;)

Madsen.

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-08-03 13:52

Thomas Madsen wrote:

> Hvem skulle det være da? ;)

Kan se på din smiley, at du læser hvad jeg mener, ikke hvad jeg
skriver ;)

--
Don't waste space

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-08-03 14:05

Thomas Corell skrev:

> Kan se på din smiley, at du læser hvad jeg mener, ikke hvad jeg
> skriver ;)

Godt set :)

Madsen.