FSB på Soltek 75FRN2-L nforce2 ?
Fra : Skirk

Dato : 05-08-03 20:28

Hej 75FRN2-L nforce2 board jeg har to 256 DDRAM PC3200 (400mhz) men hor ser
jeg at de køre 400 mhz når jeg botter står der ram er 166 mhz ?
er det på boardet eller i bios ?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-08-03 22:23

On Tue, 5 Aug 2003 21:28:05 +0200, Skirk <eg@ef.com> wrote:

> Hej 75FRN2-L nforce2 board jeg har to 256 DDRAM PC3200 (400mhz) men hor
> ser
> jeg at de køre 400 mhz når jeg botter står der ram er 166 mhz ?
> er det på boardet eller i bios ?

RTFM inden du stille den slags spørgsmål.

/Thomas

Fra : Mogens

Dato : 06-08-03 21:17

On Tue, 05 Aug 2003 23:23:18 +0200, Thomas Hansen
<thomas.hansenfjern@image.dk> wrote:

>RTFM inden du stille den slags spørgsmål.

Det er jo nemt for dig at sige, men nu har jeg lige
bygget en maskine med samme bundkort og på
trods af 15 års erfaring med bygning af computere,
så kan jeg sku heller ikke se hvilken hastighed
min RAM kører med, og jo, jeg har læst manualen,
som ellers er udemærket, men ikke siger ret meget
om netop det emne.

mvh Mogens

Fra : Thomas Hansen

Dato : 06-08-03 22:19

On Wed, 06 Aug 2003 22:16:38 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

> [...]
> jeg har læst manualen,
> som ellers er udemærket, men ikke siger ret meget om netop det emne.

Hej Jeg har ellers lige samlet 3 systemer med dette mobo. Jeg syntes biosen
er let og overskuelig. Der er tilmed Auto instillinger til alt hvis man som
du ikke er så stiv i at optimere indstillingerne selv.

/Thomas

Fra : JK

Dato : 06-08-03 08:01

> [...]

>Hej 75FRN2-L nforce2 board jeg har to 256 DDRAM PC3200 (400mhz) men hor ser
>jeg at de køre 400 mhz når jeg botter står der ram er 166 mhz ?

PC3200 eller DDR400 betyder, at rammen reelt kører 200 MHz.

Hvis din cpu er en fsb333, kører bundkort 166 MHz (igen en faktor 2x)
og ram vil kunne køre synkront med samme hastighed.

Det kunne tyde på, at det er sådan dit kører.

I bios kan du sætte ram til at køre lidt hurtigere: 200/166= 120 %, så
vil det køre 200 MHz, DDR400.

Men husk DDR ram har en faktor 2x.
AMD har samme faktor 2x, men Intel har faktoren 4x (quad pumped cpu).

hilsen

John

Fra : Martin Johansson

Dato : 07-08-03 15:58

"JK" <johnknuhtsen@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kunne tyde på, at det er sådan dit kører.
>
> I bios kan du sætte ram til at køre lidt hurtigere: 200/166= 120 %, så

Det er dog værd at bemærke, at ydelsen falder på nForce2 chipsættet, hvis
ram og cpu fsb ikke kører synkront.