Malawi Cichlider
Fra : H.O.T

Dato : 05-08-03 20:20

Jeg har et 250 litre akvarie stående, og overvejer at have Malawi Cichlider
i det....
Er der nogle der er gode/sjove at have i den størrelse akvarie???
Hvad kan der anbefales fra dem, der har Malawi Cichlider???
Og er der et sted med nogle billeder, for at få lidt inspiration til
akvariet???

Henrik

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-08-03 20:54

H.O.T <h.rasmussen@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bgp00u$391$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hvad kan der anbefales fra dem, der har Malawi Cichlider???
> Og er der et sted med nogle billeder, for at få lidt inspiration til

I et akvarie af den størrelse skal du være opmærksom på hvor store
fiskene bliver i udvokset tilstand.
Jeg ville vælge et par C.afra, nogle Labiochromis enten caerleus,
Hongi, eller perlmutt. 1 par Aulonocare stuartgranti, de findes i stort
set alle
de farve varianter der findes. Du vil også kunne smide nogle
Labidiochromis trawasae samt et par Mel. johanni eller cyanohabdus(også
kaldes
Maingano) Jeg vil mene at 5-6 par i det akvarie vil være nok.

Carsten

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 06-08-03 19:37

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> akvariet???

Hejsa

Du kunne evt tjekke www.cichlids.dk for billeder af både akvarier og
malawicichlider

Lasse

Fra : Jesper Buch

Dato : 08-08-03 17:24

> Er der nogle der er gode/sjove at have i den størrelse akvarie???

Havde faktisk selv overvejet det samme med mit 325 liters. Har selskabs
akvarie nu men de fleste fisk er gamle og falder naturligt fra så der går
ikke lang tid før de er væk. Gad godt noget andet en selskabs fisk.
Afrikanske cichlider egner jeg jo godt til det danske vandhanevand set i
forhold til mange sydamerikanske fisk og så har de jo en ret interessant
yngel og territorial adfærd.

> Hvad kan der anbefales fra dem, der har Malawi Cichlider???

Hvad med Tanganika ? Kan an blande Tropheus med andre, hvis man som jeg
har et 325 Liters.

Fra : Carsten Gall

Dato : 08-08-03 21:13

Jesper Buch <jesperbuch@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:L6QYa.48510$Kb2.2057478@news010.worldonline.dk...

> Hvad med Tanganika ? Kan an blande Tropheus med andre, hvis man som
jeg
> har et 325 Liters.

Du kan godt have Tropheus sammen med andre ciklider fra Tanganyika
søen, og sågar også andre
Tropheus. blot skal du sørge at Tropheuserne ikke er fra samme
gruppe.
Det lyder måske lidt underligt, men sagt meget kort, så skal
fiskene være så langt fra
hinanden rent farve og mønster mæssigt at de ikke opfatter dem som
fjender.
Hvis du kigger på det link som er med her. Der er en side med
udbredelse, hvor varianterne er op delt i kasser.
Efter sigende skulle det kunne lade sig gøre at have en fra hver
kasse.
Kig efter mere på http://www.cichlidae.com/tropheus/

Carsten

Fra : Jesper Buch

Dato : 09-08-03 11:15

> [...]
> udbredelse, hvor varianterne er op delt i kasser.
> Efter sigende skulle det kunne lade sig gøre at have en fra hver

Kan se der findes mange farvevarianter men især T. Moorii er flotte. Jeg
går ud fra at deres adfærd er nogenlunde ens på tværs af arts variationerne.

Hvad ville være en god sammensætning til et 325 liters akvarie.

Har tæmkt mig at bygge en sten sætning med alfix og flamingo, så der bliver
mulighed for naturlige territorie grænser.

Måske en lille flok sneglehus chiclider hvis ellers de kan gå sammen med
Tropheus de giver jo hvertfald noget mindre og anderledes i akvariet.