IP adresse skift!
Fra : Mugge

Dato : 05-08-03 20:17

Hej, jeg har fået et mærkeligt problem, XP pro har ændret min IP adresse på
den ene maskine som er tilkoblet TDC's ADSL, og kan ikke findes af routeren,
hvordan ændrer jeg IP adressen tilbage til den gamle, den 2. pc'er har været
slukket imens og har ikke fået ændret sin IP. Kan det være udefrakommende
der har ændret IP adressen?
mvh Mugge

Fra : jens

Dato : 05-08-03 21:43

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> skrev i en meddelelse

< Kan det være udefrakommende
> der har ændret IP adressen?

Hvad er ipèn ?

Det er næppe nogen udefra, men nærmere noget indefra, hvilken router ?

Mvh Jens

Fra : Mugge

Dato : 05-08-03 21:56

> Hvad er ipèn ?
>
> Det er næppe nogen udefra, men nærmere noget indefra, hvilken router ?
>
> Mvh Jens

Fandt fejlen, pci-netkort ell. pci-slot defekt, så XP tildeler åbenbart selv
en ip-adr. når tilslutning til router forsvinder.
mvh Mugge

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-08-03 22:16

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> wrote in news:bgp5l4$qmt$1@sunsite.dk:

> Fandt fejlen, pci-netkort ell. pci-slot defekt, så XP tildeler
> åbenbart selv en ip-adr. når tilslutning til router forsvinder.
> mvh Mugge

Kan det passe den begynder med 164. eller 169.?
Den har jeg nemlig også oplevet tit. Det sker når ens maskine er
konfigureret til at modtage DHCP adresse, og der så er noget galt med
netforbindelsen. Hos mig var det en laptop med et 3Com netkort med dongle -
donglen var ikke sat helt rigtigt i stikket, men dog rigtigt nok til at
lyset tændte i 100Mbit dioden. Hver gang jeg genstartede eller lavede
ipconfig /renew eller /release efterfulgt af renew så fik jeg den adresse
der begyndte med 164, eller 169.

Det var først da jeg prøvede at lirke lidt med kablet at det pludselig
virkede.

Flemming

Fra : jens

Dato : 05-08-03 22:39

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> skrev i en meddelelse
> Kan det passe den begynder med 164. eller 169.?

"Lionklokal" adresser starter med 169.

Mvh Jens

Fra : Mugge

Dato : 06-08-03 10:30

> "Lionklokal" adresser starter med 169.

Det var rigtignok en IP startende med 169.

mvh Mugge