Små partikler sidst på dagen
Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 05-08-03 17:01

Hej ng;

Vi har et 325l akvarie med flg tilsluttet:

Et internt Fluval 4
En Eheim spandpumpe (Vistnok en 2216) med groft ylon, filtervat og
keramik-klodser)
4 x 30W Aquarelle tændt 11t/d
Gærflaske

Hvad der undrer os er at der speciet sidst på dagen er en mængde små (<
0,5mm) partikler som cirkulerer rundt i vandet, de lader til at være væk om
morgenen. Er det trådalger der prøver at formere sig? Der sidder lidt her og
der, men mest på sten og bark. Kom med et bud!

Iøvrigt:

Gøder med lidt mastergrow hver anden uge og planterne gror godt; selv
trådalgerne har næsten opgivet.

Fiskemæssigt er det forholdvist lavt belastet, største fisk er en Ancistrus
og 2 par nancara. har også amanorejer.

på forhånd tak,

Martin

Fra : Aardvark

Dato : 05-08-03 22:44

"Martin Sorensen[2840]" <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> wrote in

> [...]
>
> Fiskemæssigt er det forholdvist lavt belastet, største fisk er en
> Ancistrus og 2 par nancara. har også amanorejer.

Små partikler ?!? Er det kort efter sidste fodring, eller ?
Lyder som resultat af fodring med pellets eller mallepiller ell.lign.
Især hvis det synes at være et...tilbagevendende problem
Jeg har samme, men det er fordi jeg nat fodrer med
pellets/mallepiller...til mine store maller....

/Brian

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 06-08-03 06:53

> [...]
> Jeg har samme, men det er fordi jeg nat fodrer med
> pellets/mallepiller...til mine store maller....

Nej - de kommer sidst på dagen uanset hvornår vi fodrer.

Og de ligner små tråde på op til 1/2 mm, derfor mistænker jeg trådalger.
Hvordan spreder den slags sig (ud over for hurtigt). Til gengæld lader de
til at være filtreret væk når lyset tændes igen om formiddagen.

/Martin

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-08-03 08:36

Martin Sorensen[2840] <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3097a0$0$26598$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
de
> til at være filtreret væk når lyset tændes igen om formiddagen.

Hvilken farve har de der små "tråde"?

Er de grønne, så er det trådalger eller svævealger, hvad jeg ikke
tror det er for så ville de være der hele dagen.
Hvis de er hvide, og lige som lægger sig i lag, er det infusorier. Og
det tyder på formeget skidt og møg i akvariet
samt for dårlig cirkulation. Infusorier bevæger en lille smule, men
du skla se godt efter og helst under et forstørrelses glas.

Carsten

Fra : Per W.

Dato : 06-08-03 08:55

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> skrev i melding

> [...]
> samt for dårlig cirkulation. Infusorier bevæger en lille smule, men
> du skla se godt efter og helst under et forstørrelses glas.

Hadde det samme selv. Ga ikke mat på 1 uke og brukte veldig lite lys og
endret litt på oppstillingen i akvariet slik at gjenomstrømningen ble bedre
og da forsvant de.

/Per W.