T310 datakabel vs. Infarød
Fra : kh

Dato : 05-08-03 16:36

Hej

Jeg har lige bestilt en SE T310, og vil derfor gerne have mulighed for at
tilslutte den til computeren. Så vidt jeg ved er der mulighed for både
datakabel og infarød. Kan nogen fortælle fordele og ulemper ved disse 2
metoder.

På forhånd tak
kh

Fra : JMo.

Dato : 05-08-03 17:25

kh <*kh@grov.dk*> wrote in news:Xns93CEB30BE9689kh@62.243.74.162:

> [...]
> at tilslutte den til computeren. Så vidt jeg ved er der mulighed for
> både datakabel og infarød. Kan nogen fortælle fordele og ulemper ved

Fordel ved infrarød:
Understøtter overførsel af billeder fra kameraet (MCA-20 eller MCA-25) der
kan tilsluttes telefonen til din pc.

Fordel ved kabel:
Langt nemmere hvis man sidder med både telefon og bærbar PC i skødet, mens
man forsøger at sende emails i f.eks. et tog. Her er det så godt som
umiligt at få de to IR-øjer til at se hinanden. På et skrivebord går det
nogte lettere.

Fra : kh

Dato : 05-08-03 19:05

> Fordel ved infrarød:
> Understøtter overførsel af billeder fra kameraet (MCA-20 eller MCA-25)
> der kan tilsluttes telefonen til din pc.

Er det kun infarød der understøtter overførsel af billeder?

> [...]
> mens man forsøger at sende emails i f.eks. et tog. Her er det så godt
> som umiligt at få de to IR-øjer til at se hinanden. På et skrivebord

Er der ellers forskel på hvilke ting der kan lade sig gøre med hhv. infarød
og datakabel? og hvad med hastighed? jeg kunne forestille mig at man kan
opnå højere hastighed med datakabel. hvor hurtig en internetforbindelse kan
man opnå?

/kh

Fra : JMo.

Dato : 05-08-03 22:57

kh <*kh@grov.dk*> wrote in news:Xns93CECC6848C24kh@62.243.74.162:

> Er det kun infarød der understøtter overførsel af billeder?

Så vidt jeg lige umiddelbart er orienteret, ja.

> [...]
> infarød og datakabel? og hvad med hastighed? jeg kunne forestille mig
> at man kan opnå højere hastighed med datakabel. hvor hurtig en

I praksis har det ingen betydning - det er telefonen (og ved internet-
forbindelse er det GSM-nettet) der sætter begrænsningen.

Fra : kh

Dato : 07-08-03 20:09

Tak for alle jeres svar!

Jeg har besluttet mig for at købe et USB datakabel til min T310 frem for
Infarød. Hvor finder jeg et billigt datakabel? jeg har kun kunne finde det
hos t-hansen, men syntes de er lidt dyre. Er der noggen der kender et
billigt sted, hvor de har disse kabler?

På forhånd tak
kh