EZ-bios?
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 05-08-03 17:45

Min Maxtor harddisk (40 gb, 5400 rpm) har de sidste mange uger drillet mig.
Computeren har bl.a. svært ved at genkende den ved hver 2.-3. opstart.
Herefter bliver jeg nødt til at køre et Maxblast-program for at få
computeren til at finde den igen.
Jeg kører også med en anden harddisk som faktisk er primary master. Når jeg
kun kører med den og et cd-rom drev, fungerer windows fint. Men har jeg
tilsluttet Maxtor harddisken, som altså er primary slave, er der altså de
ovenstående problemer. Og når den endelig er kommet ind i windows med Maxtor
harddisken, har computeren svært ved at komme videre når den skal finde og
arbejde med cd-rom drevet. Når jeg kun bruger mine harddiske, er der stort
set ingen problemer!
Der er ikke noget der tyder på at kablerne til harddiskene er i stykker, for
windows og cd-rom drevet virker jo fint, når Maxtor harddisken ikke er
tilsat. (Det kabel der normalt sidder på Maxtor harddisken virker også fint
på den anden harddisk og cd-rom drevet).
Så man må vel konstatere at det er Maxtor harddisken der er et eller andet i
vejen med. Jeg har haft mistanke til en speciel EZ-bios som var installeret
på denne harddisk da den engang virkede normalt. Men den har ikke
installeret denne bios denne her gang (som den ellers gjorde den første
gang) og jeg har ikke rigtigt kunne finde frem til noget fornuftigt på
nettet, der viser hvordan denne bios skal installeres og om den er
nødvendig.

Jeg håber ikke at ovenstående er blevet alt for indviklet. For det kan det
hurtigt blive med en harddisk der driller.

-håber på lidt hjælp
på forhånd tak

Mvh Stefan

ps. Jeg har spurgt inde i denne gruppe før, men har været lidt forhindret i
at svare tilbage af flere grunde. Men jeg er dog kommet lidt videre med
problemet siden sidst