Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb i Tyskland, Filmscanner
Fra : Ole Larsen

Dato : 05-08-03 15:33

Hej igen.
Så _tror_ jeg at det er bestemt hvilken scanner det skal være (Microtek
Filmscan 3600 Silver). Jeg bilder mig ind, at den er god nok ( ingen synlig
forringelse i forhold t. traditionel veldisciplineret mørkekammerarbejde)
indtil 40 x 50 cm. ?

Korrektion særdeles velkommen.........

Næste punkt, indkøb :

Her i landet vist ikke billigere end 5095 (Reflex Foto)
I Tyskland omkring 450-460 incl. fragt ( i Tyskland kun, gætter jeg ). Hvad
skal man regne med i fragt til DK.?
Og nogle opgiver ca. 410 zzgl. 16 % Mwst hvilket jeg gætter på betyder plus
16 % merværdiafgift.
460 Euro = 3419 Kr, såååh, der er en del at spare.

Forslag til sikre web-shops der leverer hertil også velkomne,

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 15:44

Jeg står også lige for at skulle købe mig i scanner. Jeg har dog tænkt mig
Minolta Scan Dual III.
Har du set på den? Den er billig og har fej dynamik. Kan Microtek scanneren
mere?
Jeg spørger da jeg er enormt i tvivl om mit eget køb

Hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-08-03 18:06

<KHS> skrev i en meddelelse
> [...]
scanneren
> mere?
> Jeg spørger da jeg er enormt i tvivl om mit eget køb

Ja, Microtek "kan" mere og koster ca. 1000 kr mere.
Jeg overvejede også Minoltaen, men jeg TROR ikke den opfylder mine ønsker
som jeg angav dem.
--
Mvh, Ole.
Slet det, du ikke kommenterer og skriv under det du svarer på.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 20:36

Hej Ole

Det fede ved 3600'eren er, efter min mening, at den kan tage en hel strimmel
af gangen. Den kunne man godt lade sig lokke af.

Se lige denne link:
http://www.pcphotoreview.com/Film,Scanner/Pacific,Image,Electronics,PrimeFilm,3600Pro/PRD_130568_3126crx.aspx

Der er vist ikke den store tilfredshed her

Jeg bruger i dag en Microtek 1800. Den lille der scanner et billede af
gangen (ingen batch). Jeg var temmelig utilfreds med den til jeg fik købt
Silverfast til den. Mon ikke Microtek 3600'eren bliver god med Silverfast?

Venlig hilsen
Karsten Hartmann

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-08-03 21:07

<KHS> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er vist ikke den store tilfredshed her

Det ligner den, men er vist ikke med silverfast. Uanset det, er de indtryk
jeg har fået, væsentlige anderledes.
Men det sure skal naturligvis også med..........de amerikanere

> [...]
> Silverfast til den. Mon ikke Microtek 3600'eren bliver god med Silverfast?

Det håber jeg da...

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 21:18

Man må jo prøve et eller andet og det er lidt af en jungle at finde
"supermaskinen til ingen penge".
God fornøjelse med den

Karsten

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-03 10:30

Skal man, som Danske der køber i Tyskland, betale den Tyske 16% Mwst ?
Mvh
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-08-03 11:28

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev :

>Skal man, som Danske der køber i Tyskland, betale den Tyske 16% Mwst ?

Ja, når man handler indenfor EU, så betaler man købslandets moms.

Hvis det er fjernsalg, så skal forretningen opkræve dansk moms i
stedet for hjemlandets, hvis den sælger for over DKK 280.000 til
kunder i Danmark.

Men det er langt fra alle, der gør det og jeg har ikke hørt om
tyske firmaer der opkræver dansk moms.

Den pris du får opgivet når du vil bekræfte handelen er den du
skal betale.
--
Knud

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-03 13:03

> [...]
>
> Hvis det er fjernsalg, så skal forretningen opkræve dansk moms i
> stedet for hjemlandets, hvis den sælger for over DKK 280.000 til

Der er ikke meget så godt som klar besked,
takker
Mvh
Ole

Fra : Ivan

Dato : 06-08-03 16:46

Du betaler den pris der står på websiden, dvs med tysk moms.

Der kommer ikke en 25% regning fra den danske stat senere.

Fra : Peter_Gimm

Dato : 05-08-03 15:58

"Ole Larsen" skrev d. 05-08-03 15:33 dette indlæg :
> [...]
> 460 Euro = 3419 Kr, såååh, der er en del at spare.
>
> Forslag til sikre web-shops der leverer hertil også velkomne,

Bortset fra at det er lidt besværligt med service og support hvis den
skulle gå i stykker eller bare "driller" er der åbenbart ret meget at
spare... Men sådan er livet selvfølgelig når en tysk forhandler kan købe
200 og en dansk forhandler 5

Mon ikke de fleste af de store er både sikre og pålidelige ?

http://www.kandu.dk/