Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital pasfoto fremkaldelse
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 15:06

Kære NG

Er der nogle af jer der kender et sted på nettet hvor at man kan
fremsende et digitalt/indscannet pasbillede og så få dem til at lave
nogle kopier af det?

Altså vel atmærke i pasfoto størrelse (3,5*4,5 Cm)?

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Benja

Dato : 05-08-03 15:51

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:tdevivsbsvmuah94aruf8oqjos891vvb3h@4ax.com...
> [...]
> nogle kopier af det?
>
> Altså vel atmærke i pasfoto størrelse (3,5*4,5 Cm)?

Du kan jo bare lave en fil som indeholder 8 billeder dvs. samme billede i 2
rækker med 4 billeder hver. Denne fil kan du så bare få fremkaldt i 10x15 og
så har du 8 pasfoto til 1 kr.! Det bliver så ikke helt 3,5*4,5 men det kan
du jo efterfølgende bare klippe til.
Jeg har lige i dag modtaget en sådan fremkaldelse og der ser fint ud.

Mvh.
Benjamin

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 16:27

On Tue, 5 Aug 2003 16:51:26 +0200, "Benja" <XXbenja@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>du jo efterfølgende bare klippe til.
>Jeg har lige i dag modtaget en sådan fremkaldelse og der ser fint ud.

Jeg har selv prøvet at scanne mit pasbillede ind. Finde ud af hvad
opløsning det har for så at dividerer det med den faktisk størrelse. Så
ledes kom jeg frem til at der kan være 6 af dem på et 10*15 Foto samt
noget mellemrum mellem billeder.

Jeg brugte det meste af dagen igår på at få lavet det "billede"/skabelon
og tænkte bare på om der ikke var en nemmere og billigere løsning.
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 05-08-03 15:59

Thunderbird[7100] wrote:

> [...]
> nogle kopier af det?
>
> Altså vel atmærke i pasfoto størrelse (3,5*4,5 Cm)?

Det kan du hos www.pixum.com

De har et produkt, som hedder Mini Pix. Du indsender bare et portræt og
så bliver det kopieret seks gange. Det koster vist nok 2 euro.

Hilsen
Carsten

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 16:51

On Tue, 05 Aug 2003 16:58:51 +0200, Carsten Øhlenschlæger <coe@conix.dk>
wrote:

>Det kan du hos www.pixum.com
>
>De har et produkt, som hedder Mini Pix. Du indsender bare et portræt og
>så bliver det kopieret seks gange. Det koster vist nok 2 euro.

Synes at det er et godt produkt, men har de ikke en dansk side?, Og hvad
kan man lige gøre hvis at man ikke har et Visakort ved hånden?
Flemming Jacobsen

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 05-08-03 21:33

Thunderbird[7100] wrote:

> Synes at det er et godt produkt, men har de ikke en dansk side?

Nej, desværre.

> Og hvad kan man lige gøre hvis at man ikke har et Visakort ved hånden?

Så er man lidt på den. Man det er man efterhånden mange steder.

VH
Carsten

Fra : Henning

Dato : 05-08-03 16:08

> [...]
> nogle kopier af det?
>
> Altså vel atmærke i pasfoto størrelse (3,5*4,5 Cm)?

Hvis du samler 8 kopier (i feks. PS) på eet billede 10*15 så kan alle lave
det. Du skal så selv klippe dem ud men så har du 8 stk. for kr. 1,45 hvis du
benytter Bilka.

mvh Henning

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 17:03

On Tue, 5 Aug 2003 17:07:43 +0200, "Henning" <Joh@nsen.dk> wrote:

> [...]
>det. Du skal så selv klippe dem ud men så har du 8 stk. for kr. 1,45 hvis du

8 billeder kan ikke være på et 10*15.

de 4 billeder i længden vil give 18 Cm,men da du kun har 15 at byde af
får du et problem.
Flemming Jacobsen

Fra : Henning

Dato : 05-08-03 17:47

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i en
meddelelse news:d7lviv0sp4fcc6o2mttp24gqvprkt32j0t@4ax.com...

> 8 billeder kan ikke være på et 10*15.
>
> de 4 billeder i længden vil give 18 Cm,men da du kun har 15 at byde af
> får du et problem.
> --
Har du tænkt på at 10*15 billedet kan ligge ned? Du får 2*4,5=9 i højden og
4*3,5=14 i bredden dvs. masser af plads til "luft"

mvh Henning

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-08-03 19:20

On Tue, 5 Aug 2003 18:46:45 +0200, "Henning" <Joh@nsen.dk> wrote:

> [...]
>Har du tænkt på at 10*15 billedet kan ligge ned? Du får 2*4,5=9 i højden og
>4*3,5=14 i bredden dvs. masser af plads til "luft"

*Forærer sig selv en tanketorsk*

Jeg tog så det omvendte format da jeg sad og rodede med det hele dagen
igår.
Flemming Jacobsen

Fra : Jan

Dato : 05-08-03 17:48

> [...]
>
> 8 billeder kan ikke være på et 10*15.
>
> de 4 billeder i længden vil give 18 Cm,men da du kun har 15 at byde af

Så skal du have udregningen på sydfynsk:

4 * 3,5 = 14,0 cm
2 * 4,5 = 9,0 cm
i alt 8 stk

mvh