String fundet, skulle være "long"
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-03 14:13

Hejsa,

jeg får denne advarsel ved kørsel af en PHP side:
Warning: setcookie() expects parameter 3 to be long, string given

Linierne med denne fejl ser således ud:
setcookie('login', $HTTP_POST_VARS[login], $conf[cookielifetime],
"/", "", 0 );

setcookie('passwd', $HTTP_POST_VARS[passwd],
$conf[cookielifetime], "/", "", 0 );

Hvordan konverterer jeg $conf[cookielifetime] til long?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-08-03 14:16

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
>
> setcookie('passwd', $HTTP_POST_VARS[passwd],
> $conf[cookielifetime], "/", "", 0 );
>
> Hvordan konverterer jeg $conf[cookielifetime] til long?

Prøvet

setcookie('passwd',$HTTP_POST_VARS['passwd'],(int)$conf['cookielifetime'],"/","",0);

Bemærk - det er aldrig en god ide at gemme password - uden at kryptere
dem mm. i en cookie - da alle der bruger maskinen har adgang til den.

mvh
Johan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-03 14:37

Johan Holst Nielsen wrote:

> setcookie('passwd',$HTTP_POST_VARS['passwd'],
> (int)$conf['cookielifetime'],"/","",0);

Starter argumenterne egentlig ikke fra nul?
- Så er det vel / den ikke kan forstå.

> Bemærk - det er aldrig en god ide at gemme password
> - uden at kryptere dem mm. i en cookie - da alle der bruger
> maskinen har adgang til den.

Okay, det vil jeg se på, på et tidspunkt, men det drejer sig
dog kun om login til sletning i en gæstebog.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.