Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF kort og hastighed
Fra : TKL

Dato : 05-08-03 11:50

Hej,

Jeg har hørt fra flere sider, at der er stor forskel på hastigheden mellem
forskellige producenters CF kort. Jeg skal ud og inverstere i et 256 kort
til mit nyindkøbte Ixus 400 - kan I anbefale mig et hurtigt (og godt) mærke?

Hilsen Thomas

Fra : TKL

Dato : 05-08-03 11:53

- eller kan nogen henvise til en test?

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-08-03 12:04

TKL wrote:
> - eller kan nogen henvise til en test?

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Var den jeg umiddelbart kunne huske.

--
Don't waste space

Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 12:20

On Tue, 5 Aug 2003 12:49:56 +0200, "TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> wrote:

> [...]
>til mit nyindkøbte Ixus 400 - kan I anbefale mig et hurtigt (og godt) mærke?

Jeg har ikke andre kort af den størrelse at sammenligne med,
men jeg har købt dette kort :
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
for et par uger siden og det funger virkeligt godt i mit Canon A70.

mvh Mogens

Fra : Tom Folkmann

Dato : 05-08-03 12:32

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> [...]
> http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=19111613
> for et par uger siden og det funger virkeligt godt i mit Canon A70.

Jeg har netop købt det samme CF kort til mit Ixus 400, det virker hurtigere
end det 128 mb kort jeg havde i mit gamle Ixus v.

Mvh. Tom

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-08-03 14:31

Tom Folkmann wrote:
> Jeg har netop købt det samme CF kort til mit Ixus 400, det virker
> hurtigere end det 128 mb kort jeg havde i mit gamle Ixus v.

Hvis du ikke har testet i samme kamera, så tror jeg ikke at du kan
sammenligne.

På kameraer i den prisklasse ligger "flaskehalsen" ikke i hastigheden på
kortet men i kameraet.

Så vidt jeg har hørt

Jeg bruger i øvrigt et par 512 mb Kingston kort i mit G3 - og de
fungerer fortrinligt.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : emj

Dato : 05-08-03 14:45

On Tue, 5 Aug 2003 13:32:11 +0200, "Tom Folkmann" <tom@folkmann.net>
wrote:

>Jeg har netop købt det samme CF kort til mit Ixus 400, det virker hurtigere
>end det 128 mb kort jeg havde i mit gamle Ixus v.

Kan det tænkes, at du skulle prøve at formattere dit gamle kort i dit
nye digi?

Hilsen emj

Fra : Tom Folkmann

Dato : 06-08-03 14:50

"emj" <emj@stofanet.dk> wrote in message

> Kan det tænkes, at du skulle prøve at formattere dit gamle kort i dit
> nye digi?
>
> Hilsen emj

Nu har jeg desværre hverken mit gode gamle kamera eller tilhørende CF kort,
da det blev stjålet for nogle uger siden.

Det er sq utroligt at man ikke kan have sine ting for sig selv !!!

Fra : Jacob

Dato : 05-08-03 15:22

"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige producenters CF kort. Jeg skal ud og inverstere i et 256 kort
> til mit nyindkøbte Ixus 400 - kan I anbefale mig et hurtigt (og godt)

Hejsa,
Jeg har lige købt et RiData kort 512 MB, Phototeam og Merlin sælger dem til
1000 kr. (norm 1300) hvis man spørger dem
Ser ud til at klare sig godt i tests hvilket også kan mærkes i mit Canon.

Mvh. Jacob