Hyler når far tager afsted
Fra : Bettina

Dato : 05-08-03 01:32

Hejsa

Min hund er 8 måneder.

Hun kan godt være alene hjemme, i hvert fald, hvis vi sørger for at gå
den vej ud af opgangen, hvor hun ikke kan se os (har kun vindue til
den ene side).

Jeg går hjemme, men "far" arbejder, og normalt når han tager afsted er
der ingen problemer, men hvis han bliver nød til at bruge sin cykel,
så bliver han nød til at gå ud i skuret, på den side, hvor vores hund
kan se ham, og så går hun helt amok i ½-1½ time efter, ligemeget hvor
meget, jeg beskæftiger hende med alt muligt, så er hun ligeglad med
mig. Tænker kun på hvor "far" er.
Ofte sover jeg, når han tager afsted, men ikke særligt længe, for
hendes hylen, piven og gøen kan man ikke sove fra. Selvom jeg sover
meget tungt.

Altså min kæreste kunne jo bare vække mig inden han gik, så jeg kunne
holde hunden væk fra vinduet, men som jeg nævnte så sover jeg meget
tungt, og min kæreste har oftest svært ved at få liv i mig.

Er der derfor nogle andre gode råd til, hvordan vi kan få hende til at
holde op med at hylde, pive og gø, når "far" går, og hun ser det?

Grunden til at hun nok ikke hyler, når hun ikke ser far gå, er fordi
vi har lært hende at vi godt kan være i gangen, uden vi går, og for at
komme ud af hoveddøren, skal vi ud i gangen.

Men når jeg så er hjemme hos mine forældre og vaske, og far altid
følger mig og hunden derover, så går hun helt amok, når han går, og
hun kan faktisk hyle, pive og gø næsten hele dagen, indtil han kommer
hjem fra arbejde igen, og henter os.
Jeg prøver at lege med hende, gå tur med hende osv. Men intet hjælper,
eller oz hjælper det lige et minuts tid.

Er der nogen, der er nogle gode råd??

På forhånd tak.
Hilsen Bettina

Fra : kbdut

Dato : 05-08-03 08:56

Hej Bettina!

"far" kan prøve at lade radioen spille når han går for så tror hunden at
der er nogen, den kan jo høre musik og snak som normalt når han er der.

Hilsen
Karsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 05-08-03 09:09

"kbdut" <kbdut.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "far" kan prøve at lade radioen spille når han går for så tror hunden at
> der er nogen, den kan jo høre musik og snak som normalt når han er der.

Ja så må vi håbe hunden ikke gør som Cujo 1. og sidste gang jeg lod radioen
være tændt. Der bed han ledningen over. Han var nok blevet lidt træt af
lokalradi.

Cujos mor.

Fra : Ann K

Dato : 05-08-03 09:10

Hej Bettina.

>Er der nogen, der er nogle gode råd??

<> Aner jo selvfølgelig ikke om det her hjælper...
Men jeg oplevede noget tilsvarende med vores lab-x... selv om hun normalt
aldrig har (haft) problemer med at Manden er gået fra hende:
Min mand og hunden var på det tidspunkt begge i Beredskabet, hvor Sif var
ved at blive uddannet til redningshund... I beredskabet får man udleveret en
uniform - og Sif lærte lynhurtigt at lige så snart Manden var iført denne
stod der "fri leg" på programmet Sif ææælskede den træning, hun fik som
redningshund!
Af og til skulle Manden dog til "træning" _uden_ hund (fx
førstehjælpskursus, brandbekæmpelse osv) - men stadig iført uniformen...
Første gang han skulle afsted alene, tog han som sædvanlig uniformen på i
soveværelset - der er et lille anneks i forbindelse med vores hus, dog med
egen indgang... og så gik han ind i huset for at spise morgenmad... Sif
jublede som hun plejede - han havde jo det "sjove tøj" på!
Og så gik han bare... uden hende!!!
Hun stod og hyyylede i næsten en time - og jeg anede ikke, hvad jeg dog
skulle gøre... hun ville ikke engang have guf!
Til sidt blev jeg lettere desperat - og fik en tosset ide!
Jeg gik også!!! Bare ud til havelågen, hvor jeg lige klaprede med lågen, som
om jeg var kommet hjem - og gik så igen ind til hende....
Ojjj - hvor blev hun dog glad for at se mig! Hun havde jo været helt
alene hjemme (i ca. ½ minut) og nu kom der endelig nogen hjem til hende
Faktisk glemte hun at Manden var gået... og sagde ikke en lyd resten af
dagen

Siden fik Manden besked på at han _aldrig_ mere måtte lade Sif se, at han
gik iført uniformen... og han overholdt det pænt

Så prøv evt selv at gå... og komme tilbage lige med det samme...

Mvh Ann

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-08-03 09:18

"Bettina" <BettinaFS@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg prøver at lege med hende, gå tur med hende osv. Men intet hjælper,
> eller oz hjælper det lige et minuts tid.

Hej Bettina

Lad din kæreste gå ud, flytte sin cykel hen et sted hunden ikke kan se, før
han drikker sin morgenkaffe. Så kan han gå ind og drikke sin kaffe, og
bagefter forhåbentlig tage på arbejde, og med lidt held får du lov at sove.

M.V.H.....Benny..

Fra : BN

Dato : 06-08-03 12:33

Hej

Luk evt. døren ind til det væresle, hvor hunden kan se "far" eller stil
noget for vinduet, således hunden ikke kan kigge ud.

Hilsen BN