Hvordan finder jeg den rette Bios upgrade ~
Fra : Jens

Dato : 04-08-03 23:45

Hej

Jeg har et AMI motherboard i min PC.

Hvordan kan jeg se, om det er en Apollo XX, Atlantis eller Atlas upgrade -
eller måske noget helt andet - jeg skal installere ?

Har prøvet, at køre Bios Agent, men det siger mig ikke en prut ?!

Og når vi nu er ved det, hvor kan jeg så hente upgrade filerne henne?

Mvh
Jens

Fra : Jannik Ebbe Brich

Dato : 05-08-03 15:25

Først og fremmest skal du vide at AMI ikke er producenten af dit bundkort.

Det er derimod en AMI BIOS du har på dit bundkort.

Så du skal finde ud af hvilket kort du rent faktisk har siddende.

Du skal åbne kabinettet og kigge efter tekst på bundkortet. Vend tilbage når
du har fundet navnet og modellen så skal vi nok hjælpe dig

Jannik

Fra : Jens

Dato : 05-08-03 16:34

Hej Jannik

Siger følgende dig noget ?

Manufacturer : Tyan Computer Corp.
Product Name : Intel 440BX/GX
Version : Rev. 4
Serial Number: 00000000

eller skal der stå noget andet på bundkortet?

Mvh.
Jens

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-08-03 17:59

Jens wrote:
> Hej Jannik
>
> Siger følgende dig noget ?
>
> Manufacturer : Tyan Computer Corp.
> Product Name : Intel 440BX/GX
> Version : Rev. 4
> Serial Number: 00000000

Jep. Du har et Tyan board, med et Intel 440BX chipsæt, hvilket vil sige at
du har en P2 af en eller anden slags. Men det ville være endnu bedre hvis du
havde selve modelnavnet på bundkortet. Den må hedde eet af de navne her..
http://www.tyan.com.tw/products/html/archive.html#Slot1

--
Martin K

Fra : Jens

Dato : 05-08-03 20:56

Hejsa

Det er følgende bundkort:
TYAN TIGER 100 V1.18.03 0823991000
S1832D PENTIUM II PCI-ISA

Den seneste update jeg kan finde på TYAN´s hjemmeside er denne her
Date
BIOS
Description

10/19/01

bx32200f.exe

TYAN TIGER 100 V2.00.05 061320011100
New features and Fixes :
Add MX flash part support.

Er det mon den jeg skal benytte?

På forhånd tak for den godvillige hjælp!

Jens

Fra : Jens

Dato : 05-08-03 22:55

Hej igen

Tak for hjælpen til Jannik og Martin!

Jeg har installeret V2.00.05 (som beskrevet tidligere) og det virker fint.
Håber så, at den understøtter 120Gb IDE diske.

Er nogle bekendte med nyere versioner, må I gerne give lyd.

Tak for hjælpen

Jens