Bøgvad, Langeland
Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 04-08-03 23:29

Aner til disse to personer efterlyses :

Svendborg, Langelands Sønder, Magleby, Bagencop Bye, , Søegaard en
Forpagtergaard, C 28, FT-1834
Frederich Bøgvad, 38, Gift, , Forpagter,
Anne Marie Nielsen, 43, Gift, , hans Kone,

alle oplysninger om aner til dem modtages med tak

Med venlig hilsen

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 04.08.2003

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 05-08-03 07:29

On Tue, 5 Aug 2003 00:29:23 +0200, "Tom Stryhn Sr." <stryhn@email.dk>
wrote:

> [...]
>Frederich Bøgvad, 38, Gift, , Forpagter,
>Anne Marie Nielsen, 43, Gift, , hans Kone,
>
>alle oplysninger om aner til dem modtages med tak

Jeg har selv aner blandt disse forpagtere på Langeland (Funch, Goth
m.m.), og det er et træls folkefærd, fordi de flytter rundt for et
godt ord, så man må jagte dem rundt på Langeland, Fyn, Lolland og Als.
Men tror du ikke, det er dem her:

Husstand: Maribo, Lollands Sønder, Græshave, 1845, Christinefeld, en
Gaard,
Frederik Bøgvad, 50, Gift, Gaardbruger, Snøde, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Ane Marie Nielsdatter, 54, Gift, Bjødstrup, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Maren Bøgvad, 28, Ugift, deres Barn, Bjødstrup, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Hans Bøgvad, 19, -, deres Barn, Skrøbelev, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Laurine Bøgvad, 15, -, deres Barn, Maglebye, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Frederik Bøgvad, 12, -, deres Barn, Maglebye, Svendborg Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Lars Thiesen, 26, Ugift, Tjenestekarl, Græshave, Christinefeld, en
Gaard, 1,
Jørgen Olesen, 31, Gift, Tjenestekarl, Westenskov, Maribo Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Jens Hansen, 22, Ugift, Tjenestekarl, Græshave, Christinefeld, en
Gaard, 1,
Niels Lorenzsen, 22, Ugift, Tjenestekarl, Gloslunde, Maribo Atm,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Hans Jensen, 22, Ugift, Tjenestekarl, Capel, Maribo Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Dorthe Jørgensdatter, 16, Ugift, Tjenestepige, Landet, Maribo Amt,
Christinefeld, en Gaard, 1,
Catarine Hansdatter, 25, Ugift, Tjenestepige, Græshave, Christinefeld,
en Gaard, 1,

Det giver selvfølgelig ikke deres aner, men dog et par fødesteder.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 05-08-03 08:53

Jo det er dem de kommer til Lolland mellen 1834 - 1840

Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://www.tom-stryhn.dk
last update / sidst opdateret 04.08.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : Lars Dohn

Dato : 05-08-03 18:23

Aner til

Frederich Bøgvad, 38, Gift, , Forpagter,
Anne Marie Nielsen, 43, Gift, , hans Kone,

Det må jo nok være mig... Jeg er hans barn i 7 generation

Ancestry Chart of Carl Frederik Bøgvad :

2-Hans Frederik Bøgvad (1773-1855)
1-Carl Frederik Bøgvad (1795-1857)
3-Niels Havndrup (1735- )
2-Else Kirstine Havndrup (1767-1826)
3-Anne Kirstine Schrøder (1741- )

Ancestry Chart of Anna Marie Nielsdatter
2-Niels Andersen (1743-1827)
1-Anna Marie Nielsdatter (1792-1859)
2-Bodil Hendrichdatter (1753-1820)

Jeg mailer lige direkte....

/Lars

Fra : Bodil Madsen

Dato : 05-08-03 09:58

Fra Richters:Dødsfald i Danmark
1761 -90:
Birgitte Bøgvad, f. Faber, E. e. postmester, 3.3.84 Bogense, 83 år
1791-1890:
Andr. Bøgvad, toldassistent, 17.11.63 (Dorthea)
Caroline Bøgvad, f- Bøgvad, 5.2.52 82 år, søn C:B. Velschou
Chr. Bøgvad, toldkasserer i Bogenden, 10.10.01, 63 år
Chr. Bøgvad, skovrider p. Bregentved, 11.6.21, 84 år
Conrad Bøgvad, postmester, 23.10.1798, 61 år
Dorthea Bøgvad, f. Rostrup, E. e, A.N.B., 7.2.70, 56 år ( søn , exam.jur. D.
B.)
Elisabeth Bøgvad, f. Blegen, g.m. skovrider C.B. 5.11.14, 63 år
Ove, Bøgvad, exam. jur., 22.9.65, 23 år (moder Dorthea)
Her er frit valg.
mvh
Bodil Madsen