IIS og netværksteder
Fra : Dronningen

Dato : 04-08-03 20:13

Hejsa

Jeg kører webserver med IIS som kan bruges af andre bruger ved at taste min
ip adresse eller computernavn.

Nu vil jeg gerne have at når andre computer/bruger ser min computer i
netværksteder og klikker på den at istedet for at vise delte mappe mm. at
den vise min webserver!

Kan dette lade sig gøre?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-08-03 20:29

Dronningen wrote:
> [...]
>
> Nu vil jeg gerne have at når andre computer/bruger ser min computer i
> netværksteder og klikker på den at istedet for at vise delte mappe mm. at

Måske, men...

Umiddelbart er det efter min mening at blande to ting sammen
netværksteder/Netvork Neighborhood er Windows netværk (fildeling)
hvorimod en webserver (http/https) er en ren Windows-uafhængig tjeneste.

Dog eksisterer der en tjeneste ved navn WebDAV som gør at man fra
WebDAVklient (som f.eks. med Windows' webfoldere) kan få fat i en
webservers filer og mapper. Dette er dog det modsatte af det du ønsker.

Kort sagt har de to tjenester, altså fildeling og web, ikke noget med
hinanden at gøre.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Dronningen

Dato : 04-08-03 21:24

Umiddelbart har det ingen betydning om de har noget med hinanden at gøre,
hvad jeg vil at "shortcut" til min comp. i netværksteder henviser til min ip
adresse/computernavn. Så når der klikkes på min comp. går den til fx
192.168.1.1 som afvikles på serveren og mit asp site dukker op.

Peter

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-08-03 21:47

Dronningen wrote:
> [...]
> adresse/computernavn. Så når der klikkes på min comp. går den til fx
> 192.168.1.1 som afvikles på serveren og mit asp site dukker op.

Hvad så med et link/URL på desktoppen?
I Netværkssteder er protokollen (smb kontra http) jo mere eller mindre
givet på forhånd.

<KLIP>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-08-03 08:59

Dronningen wrote:
> hvad jeg vil at "shortcut" til min comp. i netværksteder
> henviser til min ip adresse/computernavn. Så når der
> klikkes på min comp. går den til fx 192.168.1.1 som
> afvikles på serveren og mit asp site dukker op.

Hvis vi forestiller os, at det er mig der skal bruge den
funktion du efterlyser. Hvad skal jeg så gøre?

Jeg går udfra jeg skal bruge min web browser?
- Skal jeg så kunne gå op i foretrukne og klikke på
et link til din computer?
- Hvor ryger jeg så hen? Ind på din FTP eller til din
web server?

Jeg syntes det er uklart hvad du egentlig vil.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Dronningen

Dato : 06-08-03 08:24

Når jeg går ind i "netværksteder" fx. fra skrivebordet og får vist de
computer der er med i arbejdsgruppen. Hvis jeg klikker på min computer så
får jeg vist de delte mapper mm. som jeg evt. har angivet. Det jeg vil
istedet er når jeg klikker på min computer (stadig under netværksteder) så
springer den til en given ip-adresse.

Peter

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:3f2f639c$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-03 11:20

Dronningen wrote:
> [...]
> er når jeg klikker på min computer (stadig under
> netværksteder) så springer den til en given ip-adresse.

Det tror jeg ikke du kan, men du kan fx dele en enkelt
mappe og i den, lave en genvej til IP-adressen, ligesom
en genvej i foretrukne.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen