Dean R. Koontz
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 13:42

Er der nogle af Dean R. Koontz' bøger der er blevet filmatiserede?

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 04-08-03 22:54

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx.net> wrote in message
> Er der nogle af Dean R. Koontz' bøger der er blevet filmatiserede?

Ja:

http://us.imdb.com/Name?Koontz,+Dean+R.

Kasper

Fra : Anders HL

Dato : 04-08-03 14:04

> Ja:
>
> http://us.imdb.com/Name?Koontz,+Dean+R.

Du får flere hits hvis du nøjes med at søge efter "Koontz"

Anders

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 04-08-03 23:34

"Anders HL" <ps2spil@removeme_hotmail.com> wrote in message

> Du får flere hits hvis du nøjes med at søge efter "Koontz"
>
> Anders

Den forstod jeg ikke.

Kasper

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-08-03 20:01

Kasper Kristensen <spam_me_senseless_khk@mindgroup.dk> skrev:

> Den forstod jeg ikke.

Han er nogen gange krediteret Dean Koontz, altså uden R, hvorfor du får
flere hits ved at søge på "Koontz".

Søg altid på det mest unikke, i dette tilfælde efternavnet, så får du også
alle variationerne af fornavne og efternavne med.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Prankster Kineses

Dato : 04-08-03 20:57

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Søg altid på det mest unikke, i dette tilfælde efternavnet, så får du også
> alle variationerne af fornavne og efternavne med.

Hvilket jeg gjorde, og resultatet er den side jeg har linket til.

Kasper

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-08-03 21:16

On Mon, 4 Aug 2003 21:01:01 +0200, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Han er nogen gange krediteret Dean Koontz, altså uden R, hvorfor du får
>flere hits ved at søge på "Koontz".

Hvis du kender til en liste over filmatiserede Koontz-bøger, hvor
paster du ikke listen, i stedet for at få lavet en lang diskussion om
hvordan man søger, der dybest set er hamrende offtopic?

Nå, men når du ikke gider, så gider jeg:

"Black River" (2001) (mini) TV Series (novella) (as Dean Koontz)
.... aka "Dean Koontz's Black River" (2001) (mini)
"Sole Survivor" (2000) (mini) TV Series (novel) (as Dean Koontz)
.... aka "Dean Koontz's Sole Survivor" (2000) (mini) (USA: complete
title)

Mr. Murder (1998) (TV) (novel) (as Dean Koontz)
.... aka Dean Koontz's Mr. Murder (1998) (TV) (USA: complete title)
Watchers Reborn (1998) (novel Watchers)
Phantoms (1998) (novel Phantoms) (as Dean Koontz) (screenplay) (as
Dean Koontz)
.... aka Dean Koontz's Phantoms (1998) (USA: complete title)
Intensity (1997) (TV) (novel) (as Dean Koontz)
.... aka Dean Koontz's Intensity (1997) (TV)
Hideaway (1995) (novel) (as Dean Koontz)
Watchers III (1994) (novel Watchers)
Servants of Twilight, The (1991) (novel)
.... aka Dean R. Koontz's The Servants of Twilight (1991)
Watchers II (1990) (novel)
Face of Fear, The (1990/I) (TV) (novel) (teleplay)

Whispers (1989/I) (novel)
.... aka Dean R. Koontz's Whispers (1989)
Watchers (1988) (novel)

Demon Seed (1977) (novel)
.... aka Proteus Generation (1977)
Passagers, Les (1976) (novel Shattered) (as K.R. Dwyer)
.... aka Homme qui nous suit, L' (1976)
.... aka Intruder, The (1985) (USA: video title)
.... aka Viaggio di paura (1976) (Italy)

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-08-03 22:27

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> skrev:

> Hvis du kender til en liste over filmatiserede Koontz-bøger, hvor
> paster du ikke listen, i stedet for at få lavet en lang diskussion om
> hvordan man søger, der dybest set er hamrende offtopic?

Nåe, jeg tog fejl. Jeg troede du henviste til en liste med film, hvor Koontz
navn optræder. Du henviser til hans biografiske oplysninger, hvilket
naturligvis er bedre - og smartere.

--
Mark

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 04-08-03 23:21

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Passagers, Les (1976) (novel Shattered) (as K.R. Dwyer)
> ... aka Homme qui nous suit, L' (1976)
> ... aka Intruder, The (1985) (USA: video title)

Måske jeg lige må tilføje at der faktisk ikke er nogen af de fire Watchers
film der tilfredsstillende følger plottet i Koontz' mest geniale bog
"Eksperimentet" - den første bruger godt nok de rigtige navne, men her
stopper al lighed også. Hvem sulen kan tage teenager Corey Haim seriøs som
protagonisten Travis når man i bogen har læst om en midaldrende,
desillusioneret mand der intet har at tabe. Hvis jeg ikke husker helt fejl
(og det kan det altså godt være jeg gør for det er længe siden jeg har set
makværket - så bær over med mig), så er Nora som Travis bliver forelsket i i
bogen, blevet til Corey Haims mor i filmen - totalt utroværdigt - og meget,
meget generende når man nu elsker bogen så højt.

Men ellers er der nogle gode imellem. "Dark Rivers" der for nylig var på TV3
(ja undskyld, men det var den altså) følger sit romanforlag ganske udemærket
og "Mr. Murder" er heller ikke dårligt (mit eneste problem - jeg hader
Baldwin brødrene - alle som en). Men jeg elsker Dean Koontz.

Mvh Tina

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 00:40

On Tue, 5 Aug 2003 00:21:04 +0200, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>Måske jeg lige må tilføje at der faktisk ikke er nogen af de fire Watchers
>film der tilfredsstillende følger plottet i Koontz' mest geniale bog
>"Eksperimentet" -

Toeren gjorde dog i det mindste et hæderligt forsøg på at følge bogen.

>Men ellers er der nogle gode imellem. "Dark Rivers" der for nylig var på TV3

"Sole Survivor" som var på TV i sidste måned fulgte også Koontz
bog rimeligt godt, men her havde Koontz så også selv været med
til at skrive manuskriptet, så han har jo nok haft rimelig god kontrol
med resultatet.

En Koontz bog som de meget gerne måtte filmatisere, er "Strange
Highways". Jeg tror den kunne blive til en kanon spændingsfilm.

mvh Mogens

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 05-08-03 12:07

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> bog rimeligt godt, men her havde Koontz så også selv været med
> til at skrive manuskriptet, så han har jo nok haft rimelig god kontrol

Arrrrghhh - og jeg kalder mig selv superduper-Koontz fan - det var da også
"Sole Survivor" jeg mente. "Dark Rivers" har så vidt jeg ved ikke været vist
på dansk tv endnu. Sådan går det når man i hovedet allerede er ved at veje
for og imod filmatiseringen af "Watchers".

> En Koontz bog som de meget gerne måtte filmatisere, er "Strange
> Highways". Jeg tror den kunne blive til en kanon spændingsfilm.

Du mener den første (lange) novelle i samlingen? Ja, den kunne blive kanon -
hårene rejste sig helt i nakken da jeg læste den for år tilbage.

Mvh Tina

Fra : Mogens

Dato : 05-08-03 12:13

On Tue, 5 Aug 2003 13:07:22 +0200, "Tina Susanne Johansson"
> [...]

>på dansk tv endnu. Sådan går det når man i hovedet allerede er ved at veje
>for og imod filmatiseringen af "Watchers".

Du er ikke den eneste der roder rundt i det. Det må være varmen.

Den bog jeg mente kunne blive en kanon film var netop "Dark Rivers
Of The Heart". Jeg har den og "Strange Highways" stående ved siden
af hinanden i reolen, og da du så allerede havde nævnt "Dark Rivers",
ja så fik jeg byttet rundt på de to titler.

Så vidt jeg ved er "Dark Rivers" ikke filmatiseret endnu.
Den miniserie som hedder "Black River" som står på IMDB er en helt
anden historie.

mvh Mogens