Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Resume af pris på brugt digicam
Fra : Juggernaut

Dato : 04-08-03 12:10

Hejsa.
Jeg skrev for nylig ang en brugtpris på et Minolta Dimage 5. Sagen har nu
taget den retning at jeg har valgt at sige nej til det alligevel. Der var et
par "ting" der gjorde at det ikke var så eftertragtet alligevel. Men hvorom
alting er...Jeg skal jo bruge et kamera. og har nu kigget lidt på alm
spejlrefleks. Men hvad får man for pengene? Jeg har ca 3000,- at gøre godt
med. Som jeg skrev tidligere, ved jeg ikke så meget om det endnu, men håber
da at få udvidet min horisont.
Ja..Hvad kan I anbefale til omkring 3000,-? På forhånd tak.

Mvh
Moerch

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-08-03 12:47

Mon, 4 Aug 2003 13:09:59 +0200, skrev Juggernaut:

> [...]
>da at få udvidet min horisont.
>Ja..Hvad kan I anbefale til omkring 3000,-? På forhånd tak.

For 3.000 får man ikke meget fabriksnyt grej, så her vil anbefalingen
klart være at finde noget brugt. En søgning på Den Blå Avis under
kameraer mellem 0 og 3.500 kr. giver følgende resultat:
http://makeashorterlink.com/?Q48813B75

Sats på et autofokushus og et zoomobjektiv. Og så synes jeg du skal
sikre dig, at der kan anvendes en ekstern flash, da de indbyggede ofte
er utilstrækkelige.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-08-03 13:00

Juggernaut wrote:

> [...]
> da at få udvidet min horisont.
> Ja..Hvad kan I anbefale til omkring 3000,-? På forhånd tak.

Tjah du kan let finde et Canon EOS 300 eller 3000 med linse (afhængigt
af hvor meget de har det på tilbud kan du få forskellige størrelser zoom
med) til de penge, så det vil nok være mit forslag.

Er der en grund til at du er gået helt væk fra idéen med digitalkamera?

Der er også meget godt brugt på markedet - både analogt spejlrefleks og
digitalkameraer - se i dk.marked.privat.foto

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Juggernaut

Dato : 04-08-03 16:15

Tja, grunden til at jeg vil vælge et alm et, er nok fordi jeg nyder at hente
billeder og bladre dem igennem. Det er lidt mere personligt ét sted. Desuden
var jeg ikke helt tilfreds med den autofokus der var i Minolta'en. Selvom
man fokuserede, så det stadig lidt sløret ud. Nu håber jeg ikke at I ligger
på gulvet af grin, men jeg tror at jeg får mest ud af et alm
spejlreflekskamera :)
Så nu handler det bare om at finde en passende model. Vil helst købe nyt,
men hvis ikke andet dukker op, må jeg nok investere i lidt brugt. Et par af
mine kollegaer har et Canon EOS 300, og det vil sagtens kunne dække mine
behov (tror jeg). Men kender ikke rigtigt prisområdet, både for kamera og
tilbehør.

Mvh
Moerch

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 04-08-03 13:27

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> wrote in

> [...]
> så meget om det endnu, men håber da at få udvidet min horisont.
> Ja..Hvad kan I anbefale til omkring 3000,-? På forhånd tak.

Hej Moerch

Jeg har sendt dig en privat mail, med et tilbud på
mit brugte Olympus Camedia 3003 Zoom.
Dette er jo ikke en markeds gruppe.

Steen

Fra : Juggernaut

Dato : 04-08-03 16:11

Hejsa.
Tak for interessen, men jeg tror at jeg køber et "gammeldaws" kamera
istedet.

Mvh
Moerch

"Steen Lindved Nielsen" <REMOVETHISlindved@REMOVETHIStdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns93CD92ED64255SLN@62.243.74.162...

Fra : Lars

Dato : 04-08-03 22:31

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
håber
> da at få udvidet min horisont.
> Ja..Hvad kan I anbefale til omkring 3000,-? På forhånd tak.

Efter søgning i DBA kan jeg foreslå følgende _digitale_ kameraer.

Olympus C-4000
Nikon Coolpix 990/950
Canon G1
Og hvis størrelsen er væsentlig:
Minolta Dimage X (kan let være i en skjortelomme.

Hvis du ønsker analog kan du få alt muligt smidt lige i nakken.
Markedet er meget fyldt med brugte analog kameraer.

Hilsen
Lars