Siemens SL55 - Prob. med MMS
Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 11:32

Hejsa

Jeg har lystigt sendt og modtaget MMS-beskeder, og brugt kamera dertil. Så
havde jeg prob. med WAP, og modtog en automatisk opsætning til WAP fra
tdcmobil. Nu kan jeg ikke sende MMS-beskeder. Jeg har snart rodet så meget
med det, at jeg stirrer mig blind. Jeg har fulgt opsætningen punkt for
punkt, og det skulle være som det skal være. Guiden/opsætningen jeg har
fulgt, er den fra mit forrige spg. her inde:

---------opsæt. guide----------------

Tryk "Menu"
Med joysticket vælges "Beskeder". Tryk på "Vælg"
Gå til "Besked-opsæt". og tryk på "Vælg"
Gå til "MMS" og tryk på "Vælg"
Stil cursoren på et tomt felt og tryk på "Indstillinger"

Feltet "Omdøb" "high lightes" med joysticket. Tryk på "Vælg"
Under "Navn" indtastes "Mobil MMS"
Når du har indtastet navnet trykkes på højrepil på joysticket og herefter på
"OK"
Tryk på "Indstill.". Gå til "Redigér indst." og tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "Udløbstid". Tryk på "Vælg"

Med joysticket vælges "Maksimalt". Tryk på "Aktivér"
Tryk én gang på joystickets venstrepil
Med joysticket vælges "Standardprio.". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Normal". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "Afspilningstid". Tryk på "Vælg"
Indtast f.eks. så der står "010.0" sekunder og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "Modtagelse". Tryk på "Vælg"
Tryk på "Redigér"
Med joysticket vælges "Eget net aut.". Tryk på "Vælg" og herefter på "OK"

Med joysticket vælges "MMS relaysrv.". Tryk på "Vælg"
Indtast så strengen ser sådan ud http://192.168.241.114:8002 og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "IP-indstillinger". Tryk på "Vælg"
Under IP-adresse indtast "194.182.251.015"
Med joysticket vælges "IP-port"

Under IP-port indtastes "9201" og tryk på "OK"
Med joysticket vælges "forb profil". Tryk på "Vælg"
Med joysticket vælges "MMS GPRS" og

Tryk på "AKTIVER"

Tilføjelse slut

tryk på "Redigér"
Under Udbyder vælges igen "MMS GPRS". Tryk på "Indstillinger"
Med joysticket vælges "Redigér indst.". Tryk på "Vælg"

Følgende besked vises "Ændring kan påvirke programmet. Fortsæt". Tryk på
"Ja"
Med joysticket vælges "GPRS-data". Tryk på "Redigér"
Under feltet "APN" indtastes "mms"
Feltet under "Bruger" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"
Feltet under "Adgangskode" skal være tomt. Tøm eventuelt med "Slet"

Tryk nu på "Gem"
Tryk på "læg på" indtil du står i startbilledet

---------opsæt. guide----------------

Plz. hjælp mig. Jeg er SÅ tæt på at sælge den udelukkende pga. det og skifte
til Nokia. Jeg er ellers så glad for denne her lille og handy sag...men kan
ikke rigtig bruge den til noget, når den ikke kan opsættes til MMS igen.

Skriver i pr. e-mail, så slet FJERN i mail adressen.

Hilsen Trine

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 11:58

Den skriver Net -eller konfig. fejl, når jeg prøver at sende...Øv bøb :-/
Hjælp mig!

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 12:13

"Trine K. Petersen [8500]" <misskat@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Trine!

Har selv en SL55 og er fuldt ud tilfreds med den!
Har endnu ikke oplevet problemer med MMS!
Men prøv en gang at slukke og teænde den igen og se hvad der sker!
Står der |GPRS| med i displayet, altså med to streger?

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 12:31

> [...]
> Men prøv en gang at slukke og teænde den igen og se hvad der sker!
> Står der |GPRS| med i displayet, altså med to streger?

Ork, jeg har haft den slukket og tændt masser af gange. Og GPRS står bare
med sorte bogstaver, uden streger osv.

Jeg så mig så tosset på den, at jeg valgte at formatere den i telefon
indstillingerne, der stod at den ville slette alle sms, mms samt e-mails og
adressekart. så det sagde jeg JA til. At den så har slettet ALLE billeder og
mapper, er så en anden sag...skide skod. Jeg er simpelthen så stik tosset på
den. Den mest åndsvage telefon jeg har haft (har haft mange). Jeg er så led
og ked af den. Den funker godt nok som telefon osv, men den er så avanceret
og gør mange uventede ting. SUUUUK!

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 12:32

> Ork, jeg har haft den slukket og tændt masser af gange. Og GPRS står bare
> med sorte bogstaver, uden streger osv.

De to streger omkring GPRS, angiver at GPRS et tilgængelig!
Hvis ikke GPRS er tilgængelig, kan du ikke sende MMS!
Kunne du WAP'e via GPRS?

> [...]

led
> og ked af den. Den funker godt nok som telefon osv, men den er så

Er du så ved at indstille den igen?
Kan du i så fald få det til at virke igen?
Hvorfor fik du tilsendt en ny WAP opsætning?

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 12:53

> De to streger omkring GPRS, angiver at GPRS et tilgængelig!
> Hvis ikke GPRS er tilgængelig, kan du ikke sende MMS!
> Kunne du WAP'e via GPRS?

Aner ikke hvad forskellen er på wap og gprs. Jeg er lidt newbie.

Jeg kunne ikke komme ind på en bestemt wapside, jeg prøvede og prøvede. Så
gik jeg ind på tdcmobil og fik sendt en opsætning, så virkede det. Så her i
aftes da jeg skulle bruge kamera og sende en mms, så virkede det ikke. Ergo,
det må være den der wap-opsætning der har overskrevet nogle indstillinger.

Jeg ringede til TDC. Tjaaah, de kunne ikke hjælpe. Hvis jeg havde fulgt
deres guide og det stadigvæk ikke virkede, kunne de ikke hjælpe.

> Er du så ved at indstille den igen?

Den havde gemt indstillingerne...så jeg ved ikke hvad jeg skal indstille.

> Kan du i så fald få det til at virke igen?

Stadig det samme...men jeg har jo heller ikke nogen billeder at prøve
med...den slettede hele lortet, også standard mapper og billeder, i
kategorien pictures.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 13:10

Hej Trine!

Har du aflagt din forhandler et besøg, for at høre om han kunne være
behjælpelig!
Eller hvad med et Walk-in værksted. De må kunne opdatere din software, så
telefonen bliver restettet til fabriksindstillinger!
Den formatering du har valg har bare slettet alle de ting der er gemt på
telefonen billeder, SM, MMS, lyd mm. du skulle nok isted have valgt at
gendanne fabriksindstillinger:

tryk *#9999# og derpå løft røret!

Så skulle den gerne være tilbage til fabriksindstillinger. Så skal du bare
prøve med MMS opsætningen igen. Få tilsendt en WAP opsætning først!

Hvis du ikke havde problemer med andre WAP sider inden det gik galt for dig,
har det nok værret siden du besøgte, der var noget galt med.
Jeg skal være den sidste til at pege fingre ad folk, men oplever venner,
familie mm "tror" at der er noget galt med deres telefon og lige prøver at
pille lidt selv. Og så går det først galt.

Hvor bor du henne i landet?
Jeg arbejder i en telebutik, og vil godt forsøge at hjælpe hvis du stadig
ikke kan få det til at virke!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 13:47

> Har du aflagt din forhandler et besøg, for at høre om han kunne være
> behjælpelig!

Tvivler på der er nogen der er behjælpelige...

> [...]
> Den formatering du har valg har bare slettet alle de ting der er gemt på
> telefonen billeder, SM, MMS, lyd mm. du skulle nok isted have valgt at

Ok det har jeg prøvet nu.

> Så skulle den gerne være tilbage til fabriksindstillinger. Så skal du bare
> prøve med MMS opsætningen igen. Få tilsendt en WAP opsætning først!

Jeg fik hjælp af en ven fra Sonofon. De havde en langt bedre og mere
brugervenlig guide til, hvordan man ændrer det. Nu virker både wap og mms
igen.

> [...]
at
> pille lidt selv. Og så går det først galt.

Jeg ringede til Siemens kundeservice. Og jeg spurgte om det dog kunne være
rigtigt, at man mister både ringetoner (standard), mapper (standard) samt
deres standard indhold (billeder, logoer osv) ved at trykke ok til at
formatere. Det synes jeg nemlig ikke skulle ske, når der står følgende når
man trykker på formater: "Slet alle data (adresebog, e-mails,...)?"
Hvad var svaret? Jo, at det skulle man forvente skete...Den sletter
alt...Billeder, både dem man selv har gemt, samt standard, logoer,
ringetoner, lyde, mapper til billeder, som også er der som standard. Så
spurgte jeg efter, om man ikke kunne få softwaren ind i den igen, så man
kunne få standard tingene ind i den igen...Der til var svaret, at det ligger
på CD'en til telefonen. Så sagde jeg: "Jeg har ikke datakabel", så sagde
han, at man kunne overføre via infrarød, hvilket jeg heller ikke har. Så sag
de han så, at siden det var mig selv der ødelagde versionen, så må jeg
betale mig fra det hos TeleCare.

Ærgeligt jeg ikke kender nogen med en bærbar PC i nærheden af mig

> Hvor bor du henne i landet?

Grenå

> Jeg arbejder i en telebutik, og vil godt forsøge at hjælpe hvis du stadig
> ikke kan få det til at virke!

Ville være perfekt.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 13:49

> Grenå

> Ville være perfekt.

Desværre arbejder jeg i København, så det er nok ikke ligetil.
Med hensyn til software, så tag ind til Teleservice, Telecare eller hvad de
nu hedder og sig et eller andet med at den fryser i menuerne eller lign, så
opdatere de den uden tvivl under garantien.

Jeg har opsat både en S55 og en SL55 med guiden fra TDC's hjemmesider uden
problemer. Jeg tør ikke sige hvad der gik galt i dit tilfælde.
Men his du har fået det til at virke nu, skal vi så ikke bare lade resten
være glemt!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Trine K. Petersen [8~

Dato : 04-08-03 15:21

> Desværre arbejder jeg i København, så det er nok ikke ligetil.

Ok :)

> [...]
> nu hedder og sig et eller andet med at den fryser i menuerne eller lign,

> opdatere de den uden tvivl under garantien.

Jeg aftalte med TeleCare i Århus, at jeg kiggede derud i morgen formiddag.
Det klarer de under garantien, selv om det er mig der har klumret i det.
Kvit og frit.

Så kan man bare se, sådan nogle dødsyge konsulenter hos både Siemens og TDC,
de aner jo ikke hvad de snakker om. Helt til grin.

> Jeg har opsat både en S55 og en SL55 med guiden fra TDC's hjemmesider uden
> problemer. Jeg tør ikke sige hvad der gik galt i dit tilfælde.

Det var WAP'en der havde overskrevet noget. Dette kunne jeg rette i: Menu ->
Surf&Fun -> Internet -> Profiler -> mms gprs skulle tilføjes der...Det
takker jeg Sonofon for, endelige nogle professionelle på det område :0)

> Men his du har fået det til at virke nu, skal vi så ikke bare lade resten
> være glemt!

Glemt hvad? Uh, det er måske allerede glemt

Tak for hjælpen alligevel. Du fik mig da trods alt ned på jorden igen
jeg undlod at kyle mobilen igennem rummet.

Trine

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 15:52

> Jeg aftalte med TeleCare i Århus, at jeg kiggede derud i morgen formiddag.
> Det klarer de under garantien, selv om det er mig der har klumret i det.
> Kvit og frit.

Fin service!

> Så kan man bare se, sådan nogle dødsyge konsulenter hos både Siemens og
TDC,
> de aner jo ikke hvad de snakker om. Helt til grin.

Jeg oplever ofte, at folk/kunder ikke kan forklare problemstillingen
ordentligt, hvilket gør det meget svære at finde en løsning, når man ikke
ved hvad problemet er/skyldes!

> [...]
> Surf&Fun -> Internet -> Profiler -> mms gprs skulle tilføjes der...Det
> takker jeg Sonofon for, endelige nogle professionelle på det område :0)

Problemet er nok opstået fordi din opkaldsprofil til WAP hedder moget med
MMS og omvendt. De bruger nemlig to forskellige profiler. Så noget tyder på,
at du har forsøgt at sende en MMS via din WAP opkaldsprofil. For nemhedens
skyld hedder min MMS profil MMS GPRS og min WAP profil WAP GPRS!
Dette er ikke for at gnide salt i såret, blot for at hjælpe med at
konstatere fejlen præcist.
Jeg vil nemlig helst selv gerne vide hvorfor noget går galt!

> Tak for hjælpen alligevel. Du fik mig da trods alt ned på jorden igen

> jeg undlod at kyle mobilen igennem rummet.

Selv tak!
Du kunne bare have lagt alle krafter i, og kastet den i østlig/sydøstlig
retning!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti