TDC ADSLmodem og Acces point
Fra : Iskold

Dato : 04-08-03 11:20

Hej Læser

Jeg er ved at finde en løsning for min sviger morfar...
Han har ADSL modem fra TDC og vil gerne have trådløstnetværk til sin bærbar
og RJ45 stik til sin stationære pc.....

Er det nok at købe en acces point og et trådløst pciam netkort.......noget
jeg skal være opmærksom på.....?

opstilling adsl modem RJ45 kabel mellem modemet og acces point...RJ45 kabel
mellem acces point og stationær pc...
forudsat at der er plads på acces pointen til dette, men jeg mener at havde
læst at der findes sådanne nogle....

henrik

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 04-08-03 11:42

"Iskold" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kabel
> mellem acces point og stationær pc...
> forudsat at der er plads på acces pointen til dette, men jeg mener at

Det lyder meget fornuftigt. Hvis du skal have oprettet BredBånd ADSL kan du
i telebutikken købe et sæt med linksys router/wireless samt 2xusb adapter
ret billigt - hvis du lige har oprettet adsl'en kan du vel også overtale dem
til at sælge dig det til den billige pris.Jeg har gode erfaringer med det
sæt. [1]

[1] Jeg har IKKE noget at gøre med tdc eller Telebutikkerne.

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Steen

Dato : 04-08-03 15:39

> [...]
kabel
> mellem acces point og stationær pc...
> forudsat at der er plads på acces pointen til dette, men jeg mener at

Prøv at se her, under pakkeløsninger.

/Steen

http://www.elsborglink.dk/?varenr=WRT54G

Fra : Ulven Peter

Dato : 05-08-03 12:02

Hej

Jeg har et relateret problem,.... eller måske det samme?

Jeg har en ADSL forbindelse ved et ADSL-modem med 2 PC'ere i et Netværk
tilsluttet ved en switch til ADSL-modem'et.

Derudover har jeg 3 andre PC'ere stående andre steder i huset, som jeg gerne
vil, dels tilslutte netværket med de to PC'ere, og dels give adgang til
internettet via ADSL-modemet.

Det er næsten umuligt, at trække kabler imellem PC'erne, og mit spørgsmål er
derfor, om det er muligt at etablere et trådløst netværk for de sidste 3
PC'ere, og hvordan man i givet fald kobler dem på den switch der allerede er
forbundet til ADSL-modemet?

Peter